امروز: شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 14 شوال 1446 | 2025-04-12
کد خبر: 274169 |
تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1398 - 16:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر کتاب «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. به گزارش صلح خبر، این کتاب نوشته معصومه نصیری و سیدعلی موسوی که توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است، جمعه ششم اردیبهشت‌ماه با حضور حسن بشیر، سیدبشیر حسینی و خسرو سلجوقی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

کتاب «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش صلح خبر، این کتاب نوشته معصومه نصیری و سیدعلی موسوی که توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است، جمعه ششم اردیبهشت‌ماه با حضور حسن بشیر، سیدبشیر حسینی و خسرو سلجوقی در نمایشگاه کتاب تهران در مصلا رونمایی می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«آموزش سواد رسانه‌ای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی افکار است، آن‌هم از رسانه‌ای که همواره تلاش می‌کند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند.

ما باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم که در برابر احساس “انتخاب‌گری” که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند، آگاهانه ظاهر شده و بتوانیم واقعاً نقش فعالانه‌ای در گزینش‌گری و تأثیرات رسانه‌ای ایفا کنیم. رسانه، شما را چنان برنامه‌ریزی کرده است که فکر کنید حق انتخاب دارید، حال‌ آن‌که درواقع دایره انتخاب شما به‌شدت محدود است.

سواد رسانه‌ای به ما کمک خواهد کرد جای مخاطب و رسانه عوض شده و بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیزی را ببینیم و چه چیزی را بشنویم. ترویج سواد رسانه‌ای ما را به خواندن نانوشته‌ها و دیدن آن‌چه در تصویر نیست، مسلط می‌کند. پس ترویج سواد رسانه‌ای از چرا و اما عبور کرده و به باید و حتماً رسیده است.

سواد رسانه‌ای در خانه

1: آیا شما یک مصرف‌کننده فعال رسانه هستید یا این‌که مصرفتان به‌صورت گذرا است؟ این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

2: رسانه از چه روش‌هایی می‌تواند بر زندگی شما یا خانواده‌تان تأثیر بگذارد؟

3: آیا تولیدات رسانه‌ای باعث می‌شوند که به همراه خانواده از آن‌ها لذت ببرید؟

سواد رسانه‌ای در کلاس درس

1: دانش‌آموزان چه تعریفی از رسانه دارند؟

2: آیا دانش‌آموزان از میزان استفاده خودشان از رسانه آگاهی دارند؟ می‌توانند آن را به‌صورت نمودار بیان کنند؟

3: دانش‌آموزانتان فکر می‌کنند رسانه از چه روش‌هایی بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟

در این زمینه مسئله دارای اهمیت این است که والدین و معلمان در شکاف دیجیتالی گرفتار نشوند. شکافی که باعث می‌شود از کودکان در این حوزه عقب بمانند و متعاقب آن توانمندی همراهی با آن‌ها را نداشته باشند.»

همچنین حسن بشیر در مقدمه کتاب «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» نوشته است: ویژگی‌های مهم این کتاب ارائه «بانک جامع سؤالات» مختلف در رابطه با سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی است که تفکر انتقادی و فهم لازم را تقویت می‌کند و مهارت خوب دیدن و شنیدن را به کودکان آموزش می‌دهد. این مسئله بسیار حیاتی است.

 

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید