امروز: جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 24 ربيع أول 1446 | 2024-09-27
کد خبر: 416553 |
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1399 - 2:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرف مقابل در برجام‌ باید بداند که دوره رویکرد منفعلانه نسبت به پرونده هسته‌ای به سر آمده و آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این دوره اقدام در مقابل اقدام راهبرد نظام می‌باشد. ابراهیم […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرف مقابل در برجام‌ باید بداند که دوره رویکرد منفعلانه نسبت به پرونده هسته‌ای به سر آمده و آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این دوره اقدام در مقابل اقدام راهبرد نظام می‌باشد.

ابراهیم رضایی در گفت و گو بر صلح خبر با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید آمریکا اظهار کرد: بر خلاف برخی جریان های داخلی که نگاه مثبتی به تغییر و تحولات در دولت جدید ایالات متحده دارند معتقدم که در این دوره با چالش‌های بسیاری در حوزه غرب آسیا و داخلی مواجه خواهیم شد. این نگاه مبتنی بر تجربه تاریخی دولت اوباما است چون در آن دوره شاهد ظهور داعش و بسیاری تحولات شبه جنگی در غرب آسیا بودیم.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان معتقدند این روند در دولت جدید آمریکا از سر گرفته خواهد شد. البته برخی معتقدند فشارهای هوشمندانه دولت اوباما در عرصه داخلی نیز از سوی دولت بایدن پیگیری می شود. آمریکایی‌ها برجام را به عنوان ابزار فشار برای پرونده های داخلی، منطقه‌ای، موشکی، حقوق بشر و غیره می دانند و سعی می کنند با برجام به نظام فشار زیادی وارد کرده تا با دیدن واکنش منفعلانه فشارها را تقویت کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ اضافه کرد: در این شرایط بهترین تاکتیک در حوزه راهبردی، بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی ماه است که فرمودند آمریکایی ها اول باید تحریم ها را بردارند و ورود آمریکا به برجام بدون برداشتن تحریم ها به ضرر ایران خواهد بود. آمریکایی ها اگر بخواهند لفاظی کنند و به روال قدیم خودشان ادامه بدهند قطعاً اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها با قوت ادامه پیدا می‌کند.

رضایی در پایان تاکید کرد: نیروهای داخلی باید از خوش بینی مفرط نسبت به طرف مقابل دست بردارند البته طرف مقابل نیز باید بداند که دوره رویکرد منفعلانه نسبت به پرونده هسته‌ای به سر آمده و آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این دوره اقدام در مقابل اقدام راهبرد نظام می‌باشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید