احمدرضا اجتهادی در گفتوگو با صلح خبر در قم با اشاره به این که نظام تعلیم و تربیت، زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشور است و در این مسیر، نوسازی، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، نقشی کلیدی ایفا میکند، اظهار کرد: بر مبنای همین باور است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، کمک مردم به مدارس را کمک به خودشان و فرزندانشان و همچنین کمک به کشور میدانستند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به تحصیل بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان قم، عنوان کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر با فعالیت دولت سیزدهم، شاهد جهش قابل توجهی در عرصه مدرسه سازی هستیم.
وی افزود: در حالی که در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۵ و ۶۳ کلاس درس در استان ساخته شد؛ این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰ کلاس و با عنایت حضرت معصومه(س) در سال گذشته به ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۶ فضای آموزشی رسید که بیانگر رشد قابل توجه در این عرصه است.
اجتهادی گفت: پیگیری سیاست راهبردی عدالتمحوری در نوسازی مدارس و توجه به نقاط کمتر برخوردار شهر و استان، ساخت و تحویل ۲۴۰ کلاس درس، انتخاب اداره کل نوسازی مدارس استان به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی برای دومین سال پیاپی و همچنین قرار گرفتن این اداره کل در رتبه عالی و شایسته تقدیر از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور از جمله توفیقات سال گذشته است.
وی با تاکید بر رشد بیش از ۷۰ درصدی نوسازی مدارس در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: این توفیقات با تعامل حداکثری بین مدیران و مسئولان استانی، همکاران ما در اداره کل نوسازی مدارس استان و همچنین حضور فعال خیرین مدرسهساز به دست آمده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم تاکید کرد: سال گذشته قم به عنوان نخستین استان در کشور مجوز ساخت فضای تجاری برای مدارس و نصب سامانههای تولید برق از انرژی خورشیدی را با هدف خودکفایی فضاهای آموزشی کسب کرد.
اجتهادی افزود: در موضوع فضای تجاری مدارس لازم است تا آموزش و پرورش نسبت به پیگیری مراحل پرداخت عوارض، آمادهسازی نهایی فضای تجاری و اجاره دادن آنها اقدامات ضروری را انجام دهد تا این مهم، محقق شود.
وی با اشاره به رشد سه برابری تأمین تجهیزات مدارس استان در دو سال اخیر یادآور شد: آمارها بیانگر آن است که در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به میزان سه برابر سالهای ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ تجهیزات برای مدارس استان تأمین شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم تصریح کرد: سرانه آموزشی در استان همچنان به دلیل مشکلات به جامانده از گذشته، رشد جمعیت استان و همچنین افزایش مهاجرت به قم از متوسط سرانه آموزشی کشور کمتر است که توجه بیشتر مسئولان ملی و استانی را میطلبد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با پیاده سازی بیشتر ابعاد و مؤلفههای مدیریت جهادی و مردمی سازی در این عرصه و همچنین همیاری و تعامل بیشتر همه مردم و مسئولان، بتوان گامهای بلندتری در سال جاری، با محوریت شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» و در مسیر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی برداشت.
انتهای پیام