امروز: شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 22 جماد أول 1446 | 2024-11-23
کد خبر: 212146 |
تاریخ انتشار : 27 آذر 1396 - 6:03 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر عضو هیأت مدیره راه آهن گفت: صنعت ترانزیت ریلی در ۹ ماهه امسال ۶۱ درصد رشد داشته است. به گزارش صلح خبر به نقل از صدا و سیما، حسین عاشوری در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در این مدت یک میلیون و ۱۵۰ هزارتن […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

عضو هیأت مدیره راه آهن گفت: صنعت ترانزیت ریلی در ۹ ماهه امسال ۶۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش صلح خبر به نقل از صدا و سیما، حسین عاشوری در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در این مدت یک میلیون و ۱۵۰ هزارتن کالا از طریق حمل و نقل ریلی ترانزیت شده است و پیش بینی می کنیم تا پایان سال این میزان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی گفت: بر اساس برنامه باید تا سال ۱۴۰۰ به ظرفیت پنج میلیون تن حمل و نقل ریلی در ترانزیت برسیم، در این زمینه عقب هستیم.

عاشوری افزود: اعتمادسازی در صاحبان بار و ایجاد زیرساخت ها ازجمله مسائل مهم برای رسیدن به اهداف برنامه تا سال ۱۴۰۰ است.

وی گفت: مطالعات طرح جامع حمل و نقل از ۱۰ سال پیش آغاز شده و تا کنون به آن نتیجه اصلی نرسیده است.

عضو هیأت مدیره راه آهن افزود: برای ارتباطات ریلی بهتر با کشورهای همسایه و ایجاد کریدورها نیازمند حمایت دولت و به ویژه وزارت امورخارجه هستیم.

کاهش ۲۸ درصدی ترانزیت بین سالهای ۹۳ تا ۹۵/سایه بروکراسی بر سر ترانزیت

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در این برنامه گفت: بین سال های ۹۳ تا ۹۵ ترانزیت در کشور ۲۸ درصد کاهش یافت.

شهرام آدم نژاد افزود: بروکراسی از مشکلات ترانزیت در کشور است و نگاهمان به این صنعت سودآور نیست.

وی گفت: ظرفیت کنونی ترانزیت در کشور بدون نیاز به سرمایه گذاری جدید ۵۰ میلیون تن است اما مشکلات نرم افزاری مانع استفاده از این ظرفیت است.

آدم نژاد افزود: ۳۰۰ هزار کامیون در حمل و نقل جاده ای کشور وجود دارد که ۹۰ هزار از این تعداد بالای ۲۵ سال عمر دارند و این هم بخشی از مشکلات حمل و نقل و ترانزیت در کشور است.

وی گفت: قرارداد نوسازی ۶۵ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل جاده ای در سال جاری بسته شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: عدم تعادل میان عرضه و تقاضا؛ مهمترین مشکل در بخش حمل و نقل جاده ای و کامیونداران است.

آدم نژاد گفت: دو دهه است که در حال مطالعه درباره حمل و نقل و صنعت ترانزیت هستیم اما این مطالعات تا کنون به اجرا نرسیده است.

وی افزود: صدور بارنامه، الکترونیکی شده است و تا اول خرداد سال آینده همه دستگاه های مرتبط به این سامانه متصل می شوند.

بررسی طرح سخت و زیان اور شدن شغل رانندگی کامیون در مجلس

یک عضو کمیسیون عمران مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: ۸۵ درصد ناوگان حمل و نقل کشور؛ خودمالکی است.

سید حسن علوی افزود: ۱۳ هزار کیلومتر راه آهن در طول برنامه باید اجرا می شد که به علت کمبود بودجه ساخته نشد.

وی گفت: کمبود منابع و نابسامانی در مدیریت از مهمترین مشکلات در ناوگان حمل و نقل و ترانزیت کشور است.

علوی افزود: ارائه نشدن طرح جامع حمل و نقل ازجمله مشکلات اساسی این بخش است.

وی گفت: وجود مدیریت های متعدد در بخش حمل و نقل سبب نابسامان شدن این صنعت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: طرح سخت و زیان آور دانستن شغل رانندگان کامیون در مجلس بررسی مجدد خواهد شد.

مسئولان ترانزیت را صنعت درآمدزا نمی‌دانند

انوش رهام کارشناس ارشد حمل و نقل هم در این برنامه گفت: ترانزیت به عنوان یک صنعت سودآور و پیشران در میان مسئولان جایگاهی ندارد.

وی افزود: در مقایسه با کشورهای منطقه از نظر ترانزیت بسیار عقب هستیم.

رهام گفت: ۸۰ درصد واردات کشور از مسیر دریایی است.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید