امروز: یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 17 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-20
کد خبر: 420872 |
تاریخ انتشار : 05 اسفند 1399 - 2:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور، به همگرایی بیشتر بین‌قوا نیاز داریم، گفت: باید اجماع فراگیری در داخل درباره مسائل هسته‌ای ایجاد شود تا پیام واحدی به غرب مخابره شود و غرب وادار به تصمیم گیری شود. جلیل رحیمی جهان […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور، به همگرایی بیشتر بین‌قوا نیاز داریم، گفت: باید اجماع فراگیری در داخل درباره مسائل هسته‌ای ایجاد شود تا پیام واحدی به غرب مخابره شود و غرب وادار به تصمیم گیری شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با صلح خبر اظهار کرد: ما در حوزه سیاست خارجی نیاز به اجماع بر سر منافع و امنیت ملی خود داریم، اگر تعریف واحدی از هدف، خواسته و شیوه رسیدن به آن نداشته باشیم آسیب می‌بینیم؛ همچنان که بعد از عملی شدن برجام همین تشتتی که ما در داخل داشتیم به طرف آمریکایی کمک کرد که زیر قولش بزند و به تعهداتش عمل نکند. الان نباید این مسیر را طی کنیم. 

وی افزود: ما یک خواسته مشخص و به حق داریم آن هم این است که غربی ها باید همه تحریم را لغو دهند و فشار را از ملت بردارند و ما هم به تعهدات خود برگردیم. اگر بنا باشد ما به تعهداتمان عمل کنیم و غربی‌ها هیچ اقدامی نکنند قابل پذیرش نیست و هیچ انسان عاقل و منطقی در دولت، مجلس و حاکمیت این تعهد یک طرفه و گفتار درمانی غربی‌ها را نمی‌پذیرد. 

این نماینده مجلس یاد آور شد: من فکر می‌کنم حرفی که دولت و مجلس می زنند یکی است گرچه شاید شیوه بیانش متفاوت باشد. دولت هم می‌خواهد که غربی‌ها به تعهداتشان عمل کند و مجلس نیز همین را می خواهد اما مجلس فشار را بیشتر کرده، بهتر این است که اجماع فراگیری در داخل ایجاد شود تا پیام واحدی به غرب مخابره شود و غرب وادار به تصمیم گیری شود. اما اگر آنها احساس کنند ما در داخل تشتت داریم از آن سوء‌استفاده خواهند کرد. 

وی در پایان با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره لغو بیانیه مشترک ایران و آژانس نیز گفت: برای رسیدن به تخلف دولت و نقض قانون نیازمند جلسه با سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی و رییس جمهوری بودیم تا بدانیم دقیقا چه تصمیمی و چرا گرفته شده و بعد با دانستن جزییات تصمیم و بررسی محتوای بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی، نتیجه گیری کنیم. معتقدم در این شرایط کشور به همگرایی بیشتر بین‌قوا نیاز داریم. 

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید