امروز: یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 26 ربيع أول 1446 | 2024-09-29
کد خبر: 453668 |
تاریخ انتشار : 18 دی 1400 - 12:54 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

وزرای دفاع و امور خارجه ژاپن و آمریکا نگرانی خود را درباره آنچه “تلاش‌های چین در تضعیف نظم مبتنی بر قانون” خوانده و چالش‌هایی که آن برای منطقه و جهان دارد، اعلام کرده و نسبت به همکاری برای بازدارندگی و واکنش به فعالیت‌های “بی‌ثبات‌کننده” وعده دادند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری کیودو، […]

وزرای دفاع و امور خارجه ژاپن و آمریکا نگرانی خود را درباره آنچه “تلاش‌های چین در تضعیف نظم مبتنی بر قانون” خوانده و چالش‌هایی که آن برای منطقه و جهان دارد، اعلام کرده و نسبت به همکاری برای بازدارندگی و واکنش به فعالیت‌های “بی‌ثبات‌کننده” وعده دادند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری کیودو، وزرای خارجه و دفاع ژاپن و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک پس از مذاکرات مجازی “دو به علاوه دو” ضمن تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان گفتند که مخالف هرگونه اقدامی هستند که تهدیدی است علیه اداره جزایر “سنکاکو” توسط دولت توکیو.
یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه و نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن با همتایان آمریکایی خود آنتونی بلینکن و لوید آستین گفت‌وگو کرده و نگرانی جدی خود را درباره مسائل حقوق بشری در سین‌کیانگ چین و همچنین شهر هنگ‌کنگ ابراز کردند.
این نشست مجازی در حالی برگزار شد که نگرانی‌ها درباره افزایش فعالیت‌های نظامی چین در دریاهای چین شرقی و جنوبی و همچنین فشارها بر تایوان و تهدیدهای اتمی و موشکی از سوی کره شمالی شدت گرفته است.
مسائل حقوق بشری در چین اخیرا توجهات زیادی را به همراه داشته و کشورهایی چون آمریکا و انگلیس بازی‌های المپیک زمستانی پکن را بایکوت کرده و دولت واشنگتن علت این اقدام را “نسل‌کشی” چین علیه مسلمانان اویغور در سین‌کیانگ عنوان کرد.
وزیر امور خارجه ژاپن پس از گفت‌وگوهای امنیتی گفت: ما گفت‌وگوهایی بسیار مهم درباره چگونگی تکمیل ائتلاف ژاپن و آمریکا و چگونگی مقابله موثر با چالش‌های کنونی و آتی داشتیم.
در بیانیه مشترک این وزرا همچنین با اشاره به تهدیدهای امنیتی آمده که دولت توکیو تمامی گزینه‌های لازم را برای دفاع ملی از جمله ظرفیت‌هایی برای مقابله با تهدیدهای موشکی در نظر دارد.
وزیر دفاع ژاپن نیز پس از این دیدار مجازی در یک نشست خبری مجزا گفت که دولت توکیو باید قابلیت‌های کشف، ردیابی و رهگیری در برابر انواع تهدیدات هوایی بهبود بخشد و قابلیت دفاع موشکی جامع خود را تقویت کند.
آخرین نشست دو به علاوه دو مارس ۲۰۲۱ در توکیو برگزار شد. این وزرا قرار بود در واشنگتن نشستی رو در رو داشته باشند اما شیوع و گسترش سریع سویه امیکرون در آمریکا باعث شد تا آنها نشستی مجازی داشته باشند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید