امروز: یکشنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 13 ربيع ثاني 1447 | 2025-10-05
کد خبر: 321510 |
تاریخ انتشار : 21 آبان 1398 - 5:50 | ارسال توسط :
0
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر درپی تداوم کاهش کیفیت هوای تهران مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران راهکارهای مقابله با آلودگی هوا را اجرای مصوبات و قوانینی اعلام نمود که اجرایشان به بهانه‌های مختلف به تعویق‌ افتاده است. به گزارش صلح خبر، کیفیت هوای تهرانی‌ از ابتدای سال تاکنون ۳۳ روز ناسالم برای […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

درپی تداوم کاهش کیفیت هوای تهران مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران راهکارهای مقابله با آلودگی هوا را اجرای مصوبات و قوانینی اعلام نمود که اجرایشان به بهانه‌های مختلف به تعویق‌ افتاده است.

به گزارش صلح خبر، کیفیت هوای تهرانی‌ از ابتدای سال تاکنون ۳۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها بود و کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها منجر به تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا و اتخاذ برخی تصمیمات به عنوان راهکار شد که از جمله آن  نیم بها کردن بلیت حمل و نقل عمومی و افزایش قیمت طرح ترافیک  است.

حسین شهیدزاده – مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- در گفت‌وگو با صلح خبر ضمن اشاره به راهکارهای موقتی اجرا شده برای کنترل آلودگی هوا، اظهار کرد: انتظار ما این است که با استفاده از راهکارهایی مانند کاهش قیمت حمل و نقل عمومی و افزایش عوارض طرح ترافیک میزان استفاده از خودرو در سطح شهر کاهش پیدا کند چرا که خودروها یکی از منابع مهم تولید آلاینده‌ها در هوا هستند.

وی با بیان اینکه راهکارهای کمیته اضطرار آلودگی هوا اگر اجرایی و با همراهی مردم توام شود، به طور قطع در شرایط اضطرار نتیجه بخش خواهد بود، گفت: راهکارهای بلندمدت قانونی زیادی برای کاهش آلودگی هوا در تهران وجود دارد که متاسفانه اجرای برخی از آن‌ها به بهانه‌های مختلف تعویق‌ افتاده است. برای مثال براساس ماده ۱۱ آیین‌نامه ماده ۲قانون هوای پاک، موتورسیکلت‌سازان کشور موظف شده بودند که در ازای تولید هر دستگاه موتور بنزینی نسبت به اسقاط یک دستگاه موتوسیکلت فرسوده اقدام کنند که متاسفانه این قانون برای یک سال به تعویق افتاد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: اگر ما قدمی برای حل مشکل آلودگی هوا به‌صورت بلند مدت در کلان شهرهای کشور برنداریم به نتیجه مثبت نخواهیم رسید.

شهیدزاده با اشاره به اینکه میزان منوکسیدکربن در هوای پایتخت طی تابستان امسال نسبت به قبل از اجرای طرح ترافیک جدید کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: هر چند که تعداد روزهای آلوده در پایتخت تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است اما به‌طور کلی مقایسه این دو سال با یکدیگر کار درستی نیست چرا که شرایط اقلیمی سال گذشته از نظر باد و باران کاملا متفاوت با امسال بود.

به گفته وی ، بهترین روش این است که شاخص متوسط سه سال گذشته را با سال‌های دیگر مقایسه و نتایج آن را بررسی کرد. اگر این کار را انجام دهیم متوجه خواهیم شد که وضعیت کیفیت هوا نسبت به سال‌های گذشته چه تغییری داشته است.

به گزارش صلح خبر، کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تاکنون ۲۵ روز پاک، ۱۷۷ روز سالم، ۳۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است. سال گذشته نیز تهرانی‌ها ۱۳ روز هوای پاک، ۱۹۵ روز هوای سالم و ۲۷ روز هوای نامطلوب تنفس کردند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید