امروز: دوشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 25 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-28
کد خبر: 436119 |
تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1400 - 11:01 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/لرستان استاندار لرستان گفت: دو سد کمندان و تاج امیر استان آماده آبگیری هستند. سید موسی خادمی در مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق لرستان و بهسازی شبکه‌های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری، اظهار کرد: با حمایت‌های وزارت نیرو دو سد کمندان و سد […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/لرستان استاندار لرستان گفت: دو سد کمندان و تاج امیر استان آماده آبگیری هستند.

سید موسی خادمی در مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق لرستان و بهسازی شبکه‌های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری، اظهار کرد: با حمایت‌های وزارت نیرو دو سد کمندان و سد تاج امیر آماده آبگیری هستند.

وی از اقدامات خوب وزارت نیرو در دولت دوم تدبیر و امید به ویژه طرح ابتکاری دکتر اردکانیان در رابطه با پویش هفته‌ای ((الف_ب_ایران)) که طرحی ارزشمند و اساسی است و باعث  ایجاد تعداد زیادی از پروژه ها در کشور شده تقدیر کرد.

 استاندار لرستان ضمن قدردانی از اقدامات شرکت توزیع برق لرستان و شرکت برق منطقه‌ای باختر، تصریح کرد: به همت آنها نیازهای انرژی استان و کار حفظ و نگهداری شبکه موجود به خوبی انجام شده و هر جا نیاز به توسعه است در کنار مردم، کارآفرینان و صنعتگران بوده‌اند به‌طوری که هیچ مشکلی از این بابت در استان لرستان نداشته‌ایم و علاوه بر آن کار سخت و سنگین بازسازی خسارات ناشی از سیل را به خوبی  انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.  

خادمی اضافه کرد: شروع طرح بازسازی شبکه‌های روستایی و برق رسانی به مناطق عشایری طرحی ارزشمند برای لرستان است زیرا هم پراکندگی روستایی و هم دارای مناطق عشایری بوده و قاعدتاً جزء  استان‌های هدف این طرح خواهد بود که بیشترین منافع را برای استان‌هایی مثل لرستان خواهد داشت.

وی به ضرورت برق رسانی به مناطق محروم اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد امروزه روستاییان به‌زعم گذشته فقط یک روشنایی معمولی را نمی‌خواهند  بلکه برای کارهای اقتصادی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری نیازمند انرژی هستند بنابراین بحث بازسازی شبکه‌ها خیلی لازم و ضروری است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در لرستان حدود یک‌هزار میلیارد پست برق در دست احداث داریم و از وزیر نیرو می‌خواهیم با عنایت به اینکه با تزریق اعتبارات امکان نتیجه دهی در همین دولت وجود دارد دستورات لازم را در این زمینه صادر کنند.

خادمی گفت: در سیل ۹۸ لرستان در زمینه تجهیزات به‌شدت دچار مشکل شده که ضرورت دارد شرکت برق استان از نظر خودرو، جرثقیل و سایر تجهیزات حمایت شود.

وی با اشاره به مشکلات سد سازی در لرستان، ادامه داد: این موضوع تا چندی پیش یکی از مسائل مهم استان بود که خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده دو سد در لرستان ( سد کمندان و سد تاج امیر) آماده آبگیری هستند و از وزیر نیرو تقاضا می‌کنم که یکی از برنامه‌های آینده پویش(( هر هفته الف _ب)) را به این موضوع در استان لرستان اختصاص دهد.

 استاندار لرستان اظهار کرد: اگر این دو پروژه در لیست پروژه‌های افتتاحی قرار گیرد می‌توانیم یک سری اشکالات جزئی و نقدینگی آن را حل کرده و با تلاش همکاران این دو سد را تا خرداد یا تیرماه به نتیجه برسانیم که آثار خیلی خوبی برای استان خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید