امروز: جمعه, ۹ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 28 جماد أول 1446 | 2024-11-29
کد خبر: 282850 |
تاریخ انتشار : 08 خرداد 1398 - 17:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها تاکید کرد: دفتر مطالعات مغز متفکر معاونت مطبوعاتی است به شرط آنکه خود را به‌روز و کارآمد نگه دارد. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها تاکید کرد: دفتر مطالعات مغز متفکر معاونت مطبوعاتی است به شرط آنکه خود را به‌روز و کارآمد نگه دارد.

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خُدادی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم حمید ضیایی‌پرور و معارفه گیتا علی‌آبادی که در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، ماموریت اصلی این دفتر را رصد فعالیت‌های رسانه‌ای و کاهش فاصله تئوری و عملی در عرصه رسانه دانست و گفت: آسیب‌شناسی فعالیت‌های رسانه‌ای و پایش دقیق محتوای رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت اهالی رسانه، وظیفه ذاتی دفتر مطالعات است که در شرایط فعلی با توجه به پیچیدگی‌های رسانه‌های نوظهور و پیام‌رسان‌های موبایل‌محور، در کنار شرایط خاص کشور، این ماموریت را سنگین‌تر از گذشته کرده است.

وی «دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها» را مغز متفکر معاونت مطبوعاتی برای حرکت درست در مسیر اعتلای کارکرد رسانه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر پژوهش‌ها و مطالعات این دفتر در کنار برگزاری نشست‌های تخصصی و عمومی با استفاده از اهالی رسانه، به‌روز و کارآمد باشد، تولیدات و محصولات این دفتر می‌تواند مدیران معاونت مطبوعاتی را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری یاری کند؛ در غیر این صورت فعالیت این دفتر منفعتی برای جامعه رسانه‌ای نخواهد داشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محتوای رسانه‌ها» را چالش اصلی فضای رسانه‌ای امروز کشور توصیف و تصریح کرد: این دفتر می‌تواند با بهره‌گیری از نخبگان رسانه‌ای، ضمن آسیب‌شناسی فعالیت رسانه‌ها و مواجهه درست با بحران‌های رسانه‌ای، به تعمیق و اثرگذاری رسانه‌ها کمک کند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های نوین اطلاع‌رسانی برای دسترسی آسان و رایگان علاقمندان سراسر کشور به تولیدات و نشست‌های این دفتر نیز باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: تغییر مسیر رسانه‌ها از «پوشش، هوادارسازی و گرایش عمومی» به «سوژه پردازی، شریک‌سازی و تخصصی‌شدن» اجتناب ناپذیر است و باید در این مسیر همراهی و حمایت شوند. در واقع دفتر مطالعات باید کمک‌کند تا کار رسانه‌ای در کشور از پوشش به سوژه‌محوری و از تبلیغ به تبیین تغییر مسیر دهد.

خُدادی همچنین با قدردانی از زحمات حمید ضیایی‌پرور و همکاران دفتر مطالعات، از گیتا علی‌آبادی به عنوان فردی آشنا و مسلط بر ماموریت‌های دفتر مطالعات یادکرد و گفت: جابه‌جایی مدیران تنها تغییر نقش‌هاست و افراد بر اساس میزان توانمندی و عملکرد خود، ماندگار و اثرگذار خواهند بود.

بنابراین گزارش، در این نشست «حمید ضیایی‌پرور» ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد خود در دفتر مطالعات برای علی‌آبادی آرزوی توفیق کرد. علی‌آبادی نیز با تشکر از حسن اعتماد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تهیه برنامه ویژه دفتر مطالعات برای سال جاری خبر داد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید