امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 211136 |
تاریخ انتشار : 21 آذر 1396 - 22:12 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علی اوسط هاشمی-استاندار سابق توجه ویژه ای به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشت و پیگیری های او در این زمینه از ثبت بیابان لوت گرفته تا روستای کلپورگان به نتیجه رسیده […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علی اوسط هاشمی-استاندار سابق توجه ویژه ای به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشت و پیگیری های او در این زمینه از ثبت بیابان لوت گرفته تا روستای کلپورگان به نتیجه رسیده بود. امیدوارم شما نیز نگاه گسترده ای به این حوزه داشته باشید.

به گزارش صلح خبر، بهمن نامور مطلق اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان راهی جز توجه به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارد. توجه به این حوزه بهترین راه برای گسترش عدالت اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

او از محبی استاندار سیستان و بلوچستان خواست: در جلسه ای با علی اصغر مونسان- رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه های مربوط به استان را به روز کرده تا بتوان با انرژی بیشتری این راه را ادامه داد. صنایع دستی سیستان و بلوچستان ذخیره بزرگی است و می تواند به رونق اقتصادی صنایع دستی کشور کمک کند.

غدا هیجاوی -رییس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی نیز در این دیدار گفت: بخشی از ثبت شهرهای خلاق به صنایع دستی و هنرهای بومی اختصاص دارد که از طریق سازمان بین الملی یونسکو ثبت می شود. از سال ٢٠١٤ ثبت شهرهای جهانی به صورت اختصاصی به شورای جهانی صنایع دستی واگذار شد. ایران و چین فعال ترین کشورهای شورای جهانی صنایع دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند.

سید دانیال محبی-استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: به نظر می آید در این استان پکیجی از آثار طبیعی و تاریخی وجود دارد. این استان جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری از شهر سوخته گرفته تا کوه خواجه و کویر لوت دارد.

او از اینکه به دلیل مشغله کاری نتوانسته در مراسم جشن جهانی کلپورگان شرکت کند إبراز تاسف کرد و گفت: حاضرم در سفر بعدی شما به ایران تا کلپورگان همراهی تان کنم.

احمد الفارسی معاون هیجاوی و محمدرضا واعظی مقدم- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان نیز معاون صنایع دستی کشور را در دیدار با استانداری که بعد از برگزاری جشن ثبت جهانی کلپورگان برگزار شد، همراهی کردند.

به گزارش صلح خبر، روستای سفالگری کلپورگان به عنوان نخستین روستای آسیا و اقیانوسیه در جهان ثبت شد و لوح ثبتی آن توسط رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی ٢١ آذرماه به مسوولان و هنروران سیستان و بلوچستان اهدا شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید