امروز: شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 10 شعبان 1446 | 2025-02-08
کد خبر: 235080 |
تاریخ انتشار : 16 تیر 1397 - 4:35 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز مبتلا به اوتیسم و ۶۵ هزار دانش آموز دیرآموز گفت: دیرآموزها به مدارس عادی می‌روند و معمولا نیازی نیست به مدارس استثنایی بیایند. درباره دانش آموزان دیرآموز مهم است که […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز مبتلا به اوتیسم و ۶۵ هزار دانش آموز دیرآموز گفت: دیرآموزها به مدارس عادی می‌روند و معمولا نیازی نیست به مدارس استثنایی بیایند. درباره دانش آموزان دیرآموز مهم است که با آنها در سنین خاص کار شود.

محمدحسن عظیم عراقی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان از چند روز گذشته اظهار کرد: نوآموزان بدو ورود مطابق شرایطی که اعلام شده به مدارس مراجعه کرده و نوبت دریافت می کنند و برای انجام غربالگری شنوایی، بینایی و هوش در پایگاه‌های سنجش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: تست‌های اولیه در پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود و اگر همکاران ما نسبت به وضعیت کودکی مشکوک شود وی را به پایگاه‌های تخصصی ارجاع می‌دهند تا در آنجا با دو ابزار دیگر کنترل و مجددا سنجیده شود.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره شناسایی کودکان اوتیسم گفت: اگر در مرحله دوم نیز کودکی مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شود به مراکز ویژه معرفی می‌شود. سال گذشته حدود ۲۳۱ کودک مبتلا به اوتیسم شناسایی شدند و در مجموع بیش از ۲۰۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در مدارس داریم.

عظیم عراقی درباره علت افزایش ابتلا به اوتیسم اظهار کرد: یک علت رو به افزایش بودن آمار اوتیسم این است که خانواده‌ها بیشتر به مراکز مراجعه می‌کنند. متاسفانه با فرهنگ پنهان کاری معلولیت در برخی خانواده‌های دارای عضو معلول روبرو هستیم اما با اطلاع‌رسانی و آموزش‌های ارائه شده از بار این پنهان کاری‌ها کاسته شده و طبیعی است که فرزندانشان بیشتر مراجعه کنند.

وی درباره روند شناسایی و درمان دانش آموزان دیرآموز نیز گفت: بیش از ۶۵هزار دانش آموز دیرآموز داریم که در روند سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و سنجش کودکان ۵ سال تمام پیش دبستانی شناسایی شده‌اند و معمولا دارای یک انحراف معیار پایین‌تر از هوش عادی هستند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: دیرآموزها به مدارس عادی می‌روند و معمولا نیازی نیست به مدارس استثنایی بیایند. درباره دانش آموزان دیرآموز مهم است که با آنها در سنین خاص کار شود. در این صورت احتمال دارد هوش بهر آنها چند نمره‌ای افزایش یابد و از آن حالت هوش مرزی و دیرآموزی خارج شوند. به همین علت تاکید داریم سنجش سلامت یک سال زودتر و از دوره پیش دبستانی انجام شود تا فرصت داشته باشیم مداخلات درمانی انجام دهیم و کمک کنیم تا بچه‌ها در شرایط آموزشی بهتری قرار بگیرند و با آسیبی در رشد تحصیلی روبرو نشوند.

عظیم عراقی افزود: سال گذشته ۳۴۷ هزار کودک پیش دبستانی تحت سنجش قرار گرفتند و مداخلات درمانی برای آنها در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید