امروز: سه شنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 3 ربيع أول 1447 | 2025-08-26
کد خبر: 408520 |
تاریخ انتشار : 06 دی 1399 - 15:19 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز در کشور داریم که ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار از این تعداد از فضای مجازی و شبکه شاد استفاده می کنند گفت: بیش از دو میلیون از فضای […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز در کشور داریم که ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار از این تعداد از فضای مجازی و شبکه شاد استفاده می کنند گفت:
بیش از دو میلیون از فضای مجازی غیر شبکه شاد استفاده می کنند. همچنین نزدیک به سه میلیون نفر  از دانش آموزان از  شبکه شاد و یا فضای مجازی استفاده نمی کنند. این در حالیست که دست کم ۳۰ درصد دانش آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی و شبکه شاد بی‌بهره‌اند.

به گزارش صلح خبر، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون آموزش و برنامه‌ریزی و مدیرکل توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان با دکتر حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در محل این کمیسیون دیدار و گفتگو کردند.

دکتر سید جواد حسینی در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات حاجی بابایی بابت تلاش مستمر ایشان در امر تعلیم و تربیت و توجه خاص به امر آموزش و پرورش اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب است و از سال ۱۳۷۰ که کار خود را شروع کرد تاکنون پوشش تحصیلی ۱۸ برابر و اعتبارات این سازمان ۸ برابر افزایش یافته است.

وی گفت: این سازمان علاوه بر خدمات آموزشی و پرورشی خدمات توانبخشی نیز به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می کند و تمام تلاش این سازمان این است که در چهار مولفه نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، فرایند ها و منابع انسانی به حد استاندارد برسد.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی از حیث بودجه دارای ردیف مستقل است و در ردیف های پژوهش‌های کاربردی، برنامه آموزش استثنایی، برنامه توانبخشی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و آموزش دوره پیش حرفه ای و حرفه ای به این سازمان بودجه اختصاص می یابد.

حسینی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی امسال سازمان ۳۳.۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و این نظام بودجه‌ریزی از دو جهت دست‌کم نیازمند نگاهی نو می باشد اظهار کرد: در شورای سازمان و بر اساس استانداردهای جهانی مصوب شده است که سرانه دانش آموزان استثنایی دست کم پنج برابر دانش آموزان عادی باشد و در عمل این چنین نیست و فاصله زیادی از این جهت وجود دارد.

وی گفت: همچنین برخی از برنامه ها در نظام بودجه ریزی نیازمند توجه ویژه تر است به عنوان مثال برنامه آموزش استثنایی و فعالیت‌های مربوط به توسعه آموزش های تلفیقی فراگیر و خصوصاً ارائه خدمات حمایتی که در سال ۹۹ با برنامه ای تحت عنوان نهضت توان افزایی در حال پیگری است  بودجه خاص خود را می طلبند.

وی تصریح کرد: بودجه اختصاص یافته به برنامه ارائه خدمات حمایتی ۱۶ میلیارد تومان است در حالی که نیاز این سازمان به ۴۵۰ میلیارد تومان است.

معاون وزیر با بیان اینکه در برنامه توانبخشی دانش‌آموزان استثنائی نیز بودجه اختصاصی با حجم فعالیت متناسب نیست اظهار کرد: در  حوزه خدمات توانبخشی درون  و برون مدرسه‌ای به طور جدی نیازمند به توجه ویژه است.

وی افزود: آموزش دوره پیش حرفه ای و حرفه ای، هم در بخش بودجه مواد مصرفی و هم تجهیز کارگاه ها نیازمند عنایت خاص هستند.

معاون وزیر با اشاره به طرح هدایت( هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) که وی به عنوان نماینده ویژه وزیر در این حوزه نیز مسئولیت برعهده گرفته است اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز در کشور داریم که ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار از این تعداد از فضای مجازی و شبکه شاد استفاده می کنند.

وی افزود: ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار  دانش آموز به طور مشخص از شبکه شاه بهره می‌برند و لذا بیش از دو میلیون از فضای مجازی غیر شبکه شاد استفاده می کنند.

وی گفت: همچنین نزدیک به سه میلیون نفر  از دانش آموزان از  شبکه شاد و یا فضای مجازی استفاده نمی کنند.

حسینی تصریح کرد: دست کم ۳۰ درصد دانش آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی و شبکه شاد بی‌بهره‌اند که نزدیک به ۵ میلیون دانش آموز را شامل می‌شود و رقم نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را طلب می کند.

شایان ذکر است در این نشست دکتر حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس ضمن بیان اهمیت نظام تعلیم و تربیت و نقش آن در توسعه جامعه اظهار کرد: هیچ جامعه ای بدون اتکا به آموزش و پرورش و توجه به آن توسعه نخواهد یافت و مهمترین عنصر ارتقاء نظام تعلیم و تربیت نیز به نیروی انسانی مربوط می شود.

وی افزود: تمام توان مجلس شورای اسلامی در حوزه برآوردن نیازهای آموزش و پرورش و  با توجه به ظرفیت های موجود در خدمت نظام تعلیم و تربیت قرار خواهد گرفت. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ وی تصریح کرد: در حد مقدورات با هماهنگی‌هایی که با سایر بخش ها باید شکل بگیرد ارتقاء نظام تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید