امروز: دوشنبه, ۵ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 24 جماد أول 1446 | 2024-11-25
کد خبر: 364243 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1399 - 10:50 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر وزیر آموزش و پرورش با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با اشاره به نحوه تدوین و تصویب آن این سند را مبنای تحولات آموزش و پرورش دانست و گفت: سخن گفتن از اسنادی مثل ۲۰۳۰ در شرایطی که سند مذکور مبتنی بر نیازهای جامعه و […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

وزیر آموزش و پرورش با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با اشاره به نحوه تدوین و تصویب آن این سند را مبنای تحولات آموزش و پرورش دانست و گفت: سخن گفتن از اسنادی مثل ۲۰۳۰ در شرایطی که سند مذکور مبتنی بر نیازهای جامعه و ارزش‌های انقلابی و اسلامی است، سخنی گزاف و بیهوده است.

به گزارش صلح خبر، محسن حاجی میزرایی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به خاطر آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش فراگیرترین نهادی است که با بیشترین بخش جامعه در ارتباط است و مسئولیت آماده کردن نسل نو برای زندگی فعال و مستقل را برعهده دارد. مجلس نیز به عنوان خانه ملت صالح ترین نهاد برای پرداختن به آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم ضمن تشکر از پیام مقام معظم رهبری به مجلس گفت: مقام معظم رهبری در آن پیام در کنار تقدم بخشیدن به اقتصاد مقاومتی، تلاش مجدانه برای گسترش و ژرف سازی فرهنگ اسلامی را جزو اولویت‌های فوری مجلس دانستند. این نقطه عزیمت مهمی برای توسعه همکاری‌های دولت و مجلس برای تحقق این اولویت است.

حاجی میزرایی  آموزش و پرورش را نهادی که « بیشترین افراد را در بهترین دوره زندگی در اختیار دارد» نامید و به مسئولیت آموزش و پرورش برای آماده کردن افراد اشاره کرد.

وی افزود: ما خودمان را در کنار مجلس مخاطب پیام مقام معظم رهبری می‌دانیم وقتی سخن از تحقق همه الزامات قطعی برای میل به اقتصاد مقاومتی در دستور قرار می‌گیرد تربیت نسل توانمند که ظرفیت‌های مشارکت فعال در اقتصاد کشور را داشته باشد، مورد توجه جدی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که « انسان‌ها , نهادها به گونه‌ای عمل می‌کنند که یاد گرفتند» گفت: معروف است که می‌گویند برای این که بتوانیم تصویری از آینده یک جامعه داشته باشیم سری به مدارس بزنیم تا بفهیم چه آموزش داده می‌شود و چگونه آموزش داده می‌شود. امروز ما محصول آموزش و پرورش دیروز ما و فردای ما محصول آموزش و پرورش امروز ما است.

حاجی میزرایی اثربخشی و کارآمدی نهادهای یک جامعه را در گرو کیفیت یادگیری و آموزش جامعه دانست و تاکید کرد: هر چقدر نهادهای توانمندتر و کارآمدتر به انسان‌ها آموزش بدهند افراد بهتری برای مسئولیت‌های مهم تربیت می‌شوند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مهمترین میثاق مشترک ما و شما، سند تحول بینادین آموزش و پرورش است. این سند هم جزو مطالبات مقام معظم رهبری، هم حکم قانون و هم مورد تاکید رئیس جمهور است.  این سند که یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیاز اساسی جامعه ما است نیازی که همه اساتید تعلیم و تربیت به آن تاکید کرده و لزوم انتقال به تحولات مورد نظر سند  را مورد تاکید قرار می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نحوه تدوین این سند توسط دانشمندان و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبنای همه تحولات آموزش و پرورش دانست و گفت: سخن گفتن از اسناد دیگر مثل سند ۲۰۳۰ در شرایطی که سندی مدون مبتنی بر نیازهای جامعه و ارزش‌های انقلابی و اسلامی داریم، سخنی گزاف و بیهوده است.

حاجی میزرایی افزود: ما در سند تحول بنیادین  انتقال از مفهوم آموزش به مفهوم تربیت را مد نظر قرار داده‌ایم. در مقوله تربیت از تربیت تک ساحتی به تربیت متوازن و چندساحتی یعنی ابعاد مختلف اخلاقی، عبادی، اعتقادی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ، علم و فناوری و هنر و زیبایی شناختی و زیستی و بدنی اشاره کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با بیان این که « انتقال از آموزگار به مربی و از دانش آموز به متربی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش است» گفت: هدف ما آماده کردن افراد برای قبول مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت در زندگی جمعی است. در این راستا آمادگی انسان‌ها برای دفاع از  ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی و دور کردن آنها از استیصال و انفعال و درماندگی مهم است. هدف ما مراقبت از افراد در مقابل آسیب‌های اجتماعی است.  

حاجی میزرایی با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ما طی چند سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم. شش زیر نظام برای این سند پیش بینی کرده‌ایم که در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و به تصویب رسیده است. برای هر زیر نظام، کارگروه‌های تشکل داده‌ایم و برای هر یک از آنها برنامه ۵ ساله تدوین شده است که هر سال رشد سالانه آن  را تعیین و به استان‌ها ابلاغ می‌کنیم. برش سال ۹۹ نیز تدوین و ابلاغ شده و در اختیار همکارانم قرار گرفته است.

وی گفت: اهداف دوره‌های تحصیلی متناسب با هم شش ساحت و۱۱ حوزه یادگیری است که باید تقویت شد مثلا در دوره ابتدایی و در ساحت‌های مختلف هدف‌گذاری‌های داریم و مشخص می‌کنیم که چقدر از آنها تحقق یافته است.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید