امروز: دوشنبه, ۵ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 24 جماد أول 1446 | 2024-11-25
کد خبر: 331611 |
تاریخ انتشار : 08 دی 1398 - 17:11 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خروجی جشنواره‌ها باید به اصلاح محتوا منجر شود و اینکه رسانه‌ها چطور می‌توانند در برابر موضوعاتی که دغدغه کشور است، شراکت جمعی ایجاد کنند. به گزارش صلح خبر و به نقل از سایت معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خروجی جشنواره‌ها باید به اصلاح محتوا منجر شود و اینکه رسانه‌ها چطور می‌توانند در برابر موضوعاتی که دغدغه کشور است، شراکت جمعی ایجاد کنند.

به گزارش صلح خبر و به نقل از سایت معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی در اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای «مداد سرخ» ضمن قدردانی از تلاشگران و امدادگران هلال احمر، گفت: وظیفه رسانه‌ها روایت خطراتی است که این امدادگران در خدمت به مردم به جان می‌خرند و همواره در کنار مردم هستند.

او برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای را بهانه و فرصت مناسبی برای پرداختن به آسیب‌شناسی رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: خروجی جشنواره‌ها باید به اصلاح محتوا منجر شود و اینکه رسانه‌ها چطور می‌توانند در برابر موضوعاتی که دغدغه کشور است، شراکت جمعی ایجاد کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اصحاب رسانه گفت: در حوزه امداد و نجات هم لازم است اطلاعات منجر به اقناع مردم تولید کنیم. باید به دنبال تبیین مسائل و اقناع مردم باشیم تا در حوادث مختلف، خود مردم بهترین امدادگران صحنه باشند.

خدادی با تاکید بر اینکه آثار برگزیده جشنواره باید در رسانه هلال احمر بازنشر شود، از منتخبان جشنواره خواست تا محتوای اثر خود را به نمایش گذاشته و با دعوت از سایر خبرنگاران، موضوعات پیشگیری، امداد و نجات و مقابله با حوادث را آسیب شناسی کنند؛ چراکه تجریبات مهمی در این زمینه به دست آمده که می‌تواند برای همه مردم و حوادث احتمالی در آینده، مفید و کارگشا باشد.

او با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی فعالیت رسانه‌ای در حوزه امداد و نجات، خاطرنشان کرد: اگر اطلاع‌رسانی تخصصی و خبرنگاران خبره در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، قطعا آسیب‌های مربوط به حوادث گوناگون کمتر خواهد شد، چنانکه در سیل امسال میزان تلفات، ۲۰ درصد تلفات در تصادفات جاده‌ای بود که علاوه بر همت و غیرت امدادگران، اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مردم در این مهم دخیل بود؛ اگرنه میزان تلفات بسیار بیشتر می‌شد.

خدادی تاکید کرد: بر همین اساس لازم است با همگرایی بیشتر اصحاب رسانه و حوزه امداد و نجات، همچنین با آسیب شناسی محتوای رسانه‌ای، تحولات لازم در این حوزه احصا و نسبت به آن اقدام شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید