امروز: چهارشنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 14 شعبان 1446 | 2025-02-12
کد خبر: 301856 |
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1398 - 15:22 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه‌ای فعال و پویا توجه به آموزش‌های دوره ابتدایی است و باید از آزمون گرایی و نمره گرایی در این دوره و کلاس‌های تقویتی مکمل خودداری کنیم. به گزارش صلح خبر، سیدجواد حسینی امروز […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه‌ای فعال و پویا توجه به آموزش‌های دوره ابتدایی است و باید از آزمون گرایی و نمره گرایی در این دوره و کلاس‌های تقویتی مکمل خودداری کنیم.

به گزارش صلح خبر، سیدجواد حسینی امروز در هشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش است که ۱۳۱ راهکار برای تحقق اهداف آن تدوین شده، اظهار کرد: یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین نوآوری در تحقیق، خلاقیت، فعالیت‌های مهارتی و عملی برای تمام دانش‌آموزان در مراحل مختلف تحصیلی است.

ضرورت کاهش ساعت درسی و افزایش مهارت محوری دانش‌آموزان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه علاوه بر برنامه درسی که یک برنامه حجیم و سنگین است، قصد داریم دانش‌آموزان را از زیر بار سنگین برنامه درسی نجات دهیم، افزود: برنامه درسی ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش‌های نظری از اول ابتدایی تا پایه دوزادهم را هدفگذاری کرده؛ در حالیکه میانگین آن در دنیا ۸ هزار ساعت بیشتر نیست؛ یعنی ۴۹۰۰ ساعت برنامه کلاسی درسی داریم که علاوه بر هزینه‌های زیاد برای آموزش و پرورش، آثار مطلوب کمتری هم دارد، لذا باید این ساعات را کاهش داده و در عوض به موضوعات مبتنی بر مهارت‌محوری، هنر و فعالیت‌های انگیزشی دانش‌آموزان بپردازیم، البته این موقعیت‌ها خوشبختانه در نظام آموزش و پرورش وجود دارد اما باید تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه رسالت آموزش و پرورش ساختن و فرصت آفرینی موقعیت‌های متعدد یادگیری به عنوان یکی از اساسی‌ترین بندهای سند تحول بنیادین است، گفت: این رسالت مسئولان، مدیران، معلمان و اولیا را بر آن می‌دارد که برای دانش‌آموزان در فعالیت‌های مدرسه و فرا مدرسه موقعیت‌های جدید یادگیری خلق کنند.

حسینی با بیان اینکه سقف دانشمندی از دوره بزرگسالی و میانسالی به دوره کودکی تغییر شکل داده است، تصریح کرد: ما امروز دانشمندان خردسالی داریم که اگر به نسبت گذشته مقایسه کنیم مانند دانشمندان بزرگسال به خلاقیت و نوآوری روی آوررده‌اند.

پرهیز از آزمون گرایی و نمره گرایی در دوره ابتدایی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه‌ای فعال و پویا توجه به آموزش‌های دوره ابتدایی است. لذا جامعه برای رسیدن به توسعه باید به آموزش ابتدایی که اصل و مبناست اهمیت بیشتری دهد؛ ما برای اینکه این‌ها را دریابیم باید از آزمون گرایی و نمره گرایی در این دوره و کلاس‌های تقویتی مکمل و برگزاری امتحان خودداری کنیم و دانش‌آموزان را با ایجاد فرصت‌های مناسبی مثل جشنواره جابر بن حیان به سمت رشد و تعالی هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش این است که کودکان را به سرعت وارد دوران بزرگسالی کنیم، گفت: جشنواره‌هایی از این دست فرصت‌های انگیزشی و هنری را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان متناسب با علاقه و تلاش‌شان شکوفا شوند و مشارکت جامعه هدف را نیز به سمت خود جذب کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید