امروز: دوشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 25 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-28
کد خبر: 420016 |
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1399 - 22:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/آذربایجان شرقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزایش یافته است. علی رسولیان در بازدید از شهرک صنعتی شهید رجایی تبریز و واحد تولید کمپرسور و تجهیزات […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/آذربایجان شرقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزایش یافته است.

علی رسولیان در بازدید از شهرک صنعتی شهید رجایی تبریز و واحد تولید کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده، افزود: بر اساس ارزیابی از وضعیت کنونی کشور و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری، سال آینده کشور با رشد صنعتی مواجه خواهد شد و این سازمان نیز به دنبال ایجاد شرایط و زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت است.

وی با بیان این‌که افزایش تولید منجر به افزایش اشتغال در جامعه می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا در مکان‌هایی که تقاضا برای سرمایه گذاری زیاد است، این سازمان زمین، امکانات و زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق و گاز را فراهم کند تا مشکل واحدهای صنعتی فعال در این مکان‌ها حل شده و زمینه برای ایجاد و راه اندازی واحدهای جدید فراهم شود.

وی گفت: ارتقای بنگاه‌های اقتصادی و بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید نیز از دیگر اولویت‌های این سازمان در سال آینده است و در این زمینه تلاش می‌شود تا مشکلات این واحدها با همکاری بانک‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برطرف شود.

رسولیان با بیان این‌که اکنون ۸۲۳ شهرک و نواحی صنعتی فعال در کشور وجود دارد، گفت: سیاست این سازمان افزایش شهرک‌ها و نواحی صنعتی نبوده بلکه به دنبال توسعه فضای مناسب برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محور است.

وی یادآوری کرد: با توجه به این‌که یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان برقراری توازن منطقه‌ی در مناطقی که نیاز به احداث نواحی صنعتی جدیدی است بوده و این سازمان اقدام به این کار خواهد کرد ولی اولویت اصلی توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود است.

وی ادامه داد: کمک به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که فناوری خاصی تولید می‌کنند، به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محور، از دیگر اولویت‌های این سازمان بوده، چراکه این شرکت‌ها دارای نگاه داخلی سازی بیشتری بوده و با واردات کالاها به کشور مقابله می‌کنند.

معاون وزیر صمت با اشاره به بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: با بررسی وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان تلاش می‌ش‌ود تا گامی برای توسعه صنعتی بیشتر این استان و کشور برداشته شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: شهرک شهید رجایی جزو شهرک‌های اولیه کشور بوده به طوری که اوایل انقلاب کارهای اجرایی آن شروع و در سال ۶۳ به بهره برداری رسیده است.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی، افزود: هم اکنون در این شهرک ۲۶۰ واحد به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۲۳۸ واحد فعال بوده و تمام زیرساخت‌های لازم در این شهرک فراهم است.

مدیرعامل واحد تولید کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده نیز در این جلسه گفت: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، توسعه نرم افزاری واحدهای صنعتی و تولیدی، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و ایجاد بازارهای صادراتی از نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

سیدباقر شریف زاده با بیان این‌که افزایش سرعت اینترنت از شاخصه‌های توسعه در هر جامعه‌ای است، افزود: شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با مشکل پایین بودن سرعت اینترنت و نبود زیرساخت‌های لازم مواجه هستند و این مشکلات بر فعالیت آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

وی اظهار کرد: خیلی از واحدها در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خط تولید خود را نصب و پروانه بهره برداری نیز اخذ کرده‌اند ولی به دلیل نبود برق نمی‌توانند فعالیت کنند، بنابراین برای فعالیت آن‌ها ایجاد زیرساخت‌های مختلف در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی ضروری است.  

وی با اشاره به این‌که از سال ۱۳۷۰ در شهرک صنعتی شهید رجایی مشغول فعالیت شده است، ادامه داد: در این واحد صنعتی و تولیدی ۳۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی مشغول فعالیت بوده و در بین آن‌ها افرادی با مدارک دکتری نیز وجود دارد.

شریف زاده یادآوری کرد: محصولات تولیدی این مجموعه شامل کمپرسورهای صنعتی و معدنی، تجهیزات جانبی کمپرسور، تجهیزات هوای فشرده و مخازن استاندارد است که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای مختلف منطقه از جمله افغانستان، عراق، امارات، ترکیه و ونزوئلا صادر می‌شود. 

به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه منادی و پزشکیان نمایندگان مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی از بخش‌های مختلف این واحد صنعتی بازدید کرد.

انتهای پیام 

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید