امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 332366 |
تاریخ انتشار : 12 دی 1398 - 7:36 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تأکید کرد: مجلس برای مشاوره اجباری قبل از ازدواج جوانان باید برنامه مدونی را تصویب کند. به گزارش صلح خبر، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در رابطه با ثبت ۵۲۰ هزار ازدواج و ۱۷۰ هزار طلاق در […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تأکید کرد: مجلس برای مشاوره اجباری قبل از ازدواج جوانان باید برنامه مدونی را تصویب کند.

به گزارش صلح خبر، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در رابطه با ثبت ۵۲۰ هزار ازدواج و ۱۷۰ هزار طلاق در سال ۱۳۹۷ گفت: ارزیابی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گویای این نکته است که مجلس برای ازدواج جوانان باید برنامه مدونی تصویب کند تا جوانان قبل از ازدواج مشاوره اجباری داشته باشند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور معتقد است که عدم مشاوره صحیح و ازدواج صحیح از جمله عواملی هستند که منجر به ناسازگاری یا طلاق در پنج سال اول زندگی می شود.

وی با بیان اینکه تغییر و تحولات شرایط اجتماعی، فضاهای مجازی و مهاجرتها ازدواج را از حالت سنتی خارج کرده افزود: ازدواجهای کنونی حتماً نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند و ما هم به جد پیگیر این قضیه هستیم تا مشاوره ازدوج اجباری شود.

حاتمی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، همچنین متذکر شد: البته به جز عدم مشاوره، عوامل متعدد دیگری نیز در افزایش طلاق موثرند از جمله ازدواج از طریق آشنایی در فضای مجازی که با وجود تفاوتهای فرهنگی، ازدواج می کنند و بعضا هم از هم جدا می شوند.

به گزارش صلح خبر، بنیانیان مسئول کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سبک زندگی ما تحت تاثیر جهانی شدن به شدت در حال تغییر بوده و در این میان، یکی از اهداف اصلی تهاجم فرهنگی سازماندهی شده علیه ایران نیز متلاشی کردن خانواده‌هاست.

وی با اذعان به نارساییهای داخل کشور در سبک مدیریت و حل مسائل جامعه افزود: ریشه همه نارساییها و معضلات جامعه اعم از اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی بعضاً مشترک است.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: با نگاهی به تبلیغات کاندیداها متوجه می شویم که در تبلیغات خود مسئولیت جوانان و خانواده ها و پدر و مادرها را به دولت واگذار می کنند و حتی خود رسانهها نیز برای جلب مخاطب به این کار روی میآورند و از مشارکت و مسئولیت تک تک افراد جامعه برای حل این معضلات غافل می شوند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید