امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 285502 |
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1398 - 10:50 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر کارشناس والیبال ایران معتقد است به دلیل شرایط خوب تیم‌ ‌ملی استفاده کولاکوویچ از با تجربه‌ها در هفته های ابتدایی لیگ ملت‌ها عقلانی است اما تیم ملی ایران نسبت به دوره‌ها گذشته در دفاع روی تور عملکرد ضعیف‌تری داشته است. محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره عملکرد […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

کارشناس والیبال ایران معتقد است به دلیل شرایط خوب تیم‌ ‌ملی استفاده کولاکوویچ از با تجربه‌ها در هفته های ابتدایی لیگ ملت‌ها عقلانی است اما تیم ملی ایران نسبت به دوره‌ها گذشته در دفاع روی تور عملکرد ضعیف‌تری داشته است.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره عملکرد تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در هفته‌ اول و دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹، توضیح داد: در هر دو هفته‌ عملکرد تیم‌ ‌ملی ا یران انتظارات را بر آورده کرد. من هم به شخصه از عملکرد تیم‌ ‌ملی راضی هستم. در هفته‌ دوم هم همان طور که می‌دانید با تیم‌های ژاپن، آرژانتین و برزیل هم گروه بودیم که در دنیای والیبال صاحب نام هستند.

او ادامه‌ داد: ابتدا در مورد با زی برزیل باید بگویم از نظر من برنده اصلی تیم‌ ‌ملی ما بود و متاسفانه در امتیازات حساس با برخی اشتباه‌های انفرادی نتوانستیم پیروزی را از آن خود کنیم وگرنه عملکرد بازیکنان بسیار خوب بود و شاهد بودیم که تیم‌ ‌ملی برزیل را تحت فشار قرار داده بودند.

کارشناس والیبال ایران در مورد دلیل موفقیت تیم‌ ‌ملی ایران در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها نیز، گفت‌: امسال تیم ما از نظر مهره و آمادگی در همه زمینه‌ها شرایط بسیار مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته دارند. بسیاری از بازیکنان با تجربه ما مانند سعید معروف و محمد موسوی چندین سال است که در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بازی می‌کنند و در این یکی، دو سال اخیر هم این نفرات با تجربه خارج از ایران هستند و در سطح اول والیبال اروپا و جهان بازی می‌کنند که موجب شده سطح کیفی آنها بالا رود.

او افزود: جوانان خوبی را هم داریم که به این با تجربه‌ها اضافه شده‌اند و می‌توانند با کسب تجربه و نشان دادن ظرفیت‌های خود تیم‌ ‌ملی را در مسیر موفقیت پیش ببرند. به این نفرات با تجربه پوریا فیاضی هم اضافه شده است که با ورود به زمین از بازی نخست توانست جایگاه خود در ترکیب تیم‌ ‌ملی را پیدا کرده و تا پایان هفته‌ دوم عملکرد خوب خود را ادامه‌ دهد. از نظر من امیر غفور هم در اوج پختگی قرار دارد و با عملکرد فوق‌العاده‌ خود توانسته ایران را در شرایط سخت پیش ببرد. ما حتی در بازی‌ها شاهد بودیم که غفور توپ‌های سختی که های‌بال بودند را هم به امتیاز تبدیل کرده است. این نشان از عملکرد خوب قطر پاسور تیم‌ ‌ملی است. از نظر من عملکرد بازیکنان مقابل تیم‌هایی همچون برزیل و آرژانتین درخشان بوده و جای هیچ بحثی را نمی‌گذارد.

ترکاشوند گفت‌: ما زمانی که دریافت‌هایمان دچار مشکل شده است، نتیجه‌ نگرفته‌ایم، زیرا معروف پاسوری است که اگر توپ‌ها به او برسد می‌تواند تیم حریف را دچار مشکل اساسی کند به همین دلیل حریفان ما مجبور هستند از سرویس‌های قدرتی با ریسک و سرعت بالا استفاده کنند تا دریافت‌های ما را دچار مشکل کنند. دریافت‌های ما در این دو هفته‌ سطح قابل قبولی داشته است، اما اگر دریافت خود را در بازی‌های بعد بهتر کنیم قطعاً روند موفقیت تیم‌ ‌ملی بیش از پیش ادامه‌ خواهد داشت. سعید معروف ضمن سطح فنی بالایی که دارد در ایجاد انگیزه میان بازیکنان نیز نقش اصلی را دارد که می‌تواند با صحبت کردن برای جوانان در حین بازی تیم‌ ‌ملی ایران را رو به جلو حرکت دهد، اما جا دارد به شرایط خوب میلاد عبادی پور هم اشاره کنم که در این شش بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا کولاکوویچ ریسک استفاده از بازیکنان جوان را کمتر به جان می خرد، گفت‌: در این دوره شرایط تیم‌ ‌ملی ایران به گونه‌ای است که می‌تواند در جمع چهار تیم پایانی باشد. در سال‌های گذشته شرایط ما به این خوبی نبود و امسال همه از تیم‌ ‌ملی انتظار نتایج درخشان را دارند. سرمربی تیم‌ ‌ملی هم این موضوع را می‌داند و وقتی به یک ترکیب خوبی رسیده است که نتیجه‌ می‌گیرد نمی‌تواند این ریسک را قبول کند که از بازیکنان جوان به جای با تجربه‌ها استفاده کند. امسال تیم‌ ‌ملی در بهترین شرایط قرار دارد و به همین دلیل شاید خود بازیکنان هم از سرمربی درخواست دارند که آنها را بیرون نگذارد تا با کسب نتیجه‌ بتوانند در جمع چهار تیم پایانی لیگ ملت‌ها حضور پیدا کنند. از نظر من اقدام کولاکوویچ عقلانی است و نمی‌توان به او خرده‌ای گرفت.

کارشناس والیبال ایران در مورد نقاط ضعف و قوت تیم‌ ‌ملی نیز، اظهار کرد: ما در همه بخش‌ها اعم از سرویس‌های قدرتی، دریافت‌ها و به کارگیری سرعت در خط حمله و … خیلی بهتر از سال‌های گذشته هستیم، اما موضوعی که وجود دارد تقویت نقاط ضعف‌مان است. من فکر می‌کنم در این شش بازی عملکردمان نسبت به سال‌های گذشته در دفاع روی تور ضعیف‌تر بوده و جا دارد کادر فنی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد. با این حال باید حرفه‌ای فکر کرد. یعنی اگر در دفاع روی تور مشکل داریم، باید فاکتورهای دیگر تیم خود را به قدری تقویت کنیم که این ضعف را بپوشاند. هر گاه به چنین بلوغ فکری برسیم تیم‌ ‌ملی نتیجه‌ خواهد گرفت.

او در مورد شرایط بازیکنان با تجربه و جوانان هم، گفت‌: انتظار کسب نتیجه‌ و خواسته‌های هواداران فشار ذهنی را بر روی بازیکنان افزایش می‌دهد و حتی کادر فنی هم از این فشارها در امان نیست. با این حال تیم ما ترکیبی از جوانان با تجربه‌ها را در اختیار دارد که می‌توانند در کنار هم عملکرد خوبی را داشته باشند. من فکر می‌کنم کادر فنی تصمیم دارد سه هفته‌ ابتدایی لیگ ملت‌ها را با ترکیب اصلی خود پشت سر بگذارد تا با کسب بهترین نتیجه‌ صعود خود را به مرحله بعد حتمی کند. ما دو هفته‌ میزبانی در ایران داریم که فکر می‌کنم با کسب سه برد در ارومیه و یک برد در اردبیل صعود ما تا حد زیادی قطعی خواهد شد و احتمالاً بعد از آن کادر فنی بازیکنان جوان و همه پتانسیل‌ خود را به کار خواهد گرفت. عقلانی است که با شرایط خوب تیم‌ ‌ملی، کادر فنی از با تجربه‌های خود استفاده کند.

ترکاشوند در پایان در پاسخ به این سوال که در دو هفته میزبانی ایران کدام یک از تیم‌ها حریف سخت‌تری برای ایران خواهد بود، اظهار کرد: همه تیم‌هایی که برای هفته سوم و چهارم لیگ ملت‌های والیبال به ایران می آیند حرفه‌ای هستند و نمی‌توان گفت‌ ایران به دلیل میزبان بودن از پیش برنده است. تیم‌هایی همچون کانادا، فرانسه، لهستان، روسیه و … جذابیت‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان گفت‌ عملکرد تیم‌ ‌ملی مقابل یکی از آنها بهتر از دیگری خواهد بود. با این حال من امیدوارم بهترین نتیجه‌ را در ارومیه کسب کنیم تا در اردبیل راه زیادی برای صعود به جمع شش تیم نداشته باشیم تا بتوانیم از همه پتانسیل‌های خود (جوانان) استفاده بیشتری کنیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید