امروز: چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 20 ذو الحجة 1445 | 2024-06-26
کد خبر: 436711 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1400 - 9:40 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزرای خارجه پاکستان و بحرین در گفتگوهای تلفنی جداگانه‌ با همتای فلسطینی خود بر حمایت کشورهایشان از مساله فلسطین و لزوم توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های ساکن قدس، کرانه باختری و غزه و پایان اشغالگری تاکید کردند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری سما […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزرای خارجه پاکستان و بحرین در گفتگوهای تلفنی جداگانه‌ با همتای فلسطینی خود بر حمایت کشورهایشان از مساله فلسطین و لزوم توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های ساکن قدس، کرانه باختری و غزه و پایان اشغالگری تاکید کردند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در تماس‌های تلفنی با شام محمود قریشی، همتای پاکستانی و عبد اللطیف الزیانی، همتای بحرینی خود آخرین تحولات کرانه باختری و غزه و حمله مستمر رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های ساکن قدس، کرانه باختری و غزه را به اطلاع آنها رساند.

وزیر خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر حمایت کامل و قاطع کشورش از مساله فلسطین و مبارزه مردم این کشور گفت: این حمایت در طول سال‌ها ثابت و استوار بوده و تغییری نکرده و پایبندی دولت و ملت پاکستان به مبارزه مردم فلسطین را نشان می‌دهد.

قریشی در ادامه تاکید کرد که با وزرای خارجه کشورهای مختلفی در حال رایزنی برای بررسی چگونگی افزایش فشارهای بین‌المللی بر دولت اشغالگر جهت توقف حملات مستمرش علیه فلسطینی‌ها چه در غزه، چه کرانه‌باختری از جمله قدس شرقی است.

همچنین او بر آمادگی خود برای حضور در نشست روز یکشنبه وزرای خارجه کشورهای اسلامی و نیز شرکت در هر دیدار و یا نشستی در ارتباط با فلسطین، قدس و مسجد الاقصی تاکید کرد.

از سوی دیگر وزیر خارجه بحرین نیز در گفتگو با مالکی با اشاره به اینکه منامه تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، توقف فوری این حملات و حمایت از ملت فلسطین را خواستار شد.

الزیانی بر موضعگیری بحرین نسبت به مساله فلسطین و پایبندی این کشور به حمایت کامل از کشور فلسطین در تمامی تلاش‌ها و اقداماتی که برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین انجام می‌شوند، تاکید کرد.

مالکی نیز با اشاره به حجم جنایات و تجاوزاتی که رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین مرتکب شده و هنوز هم مرتکب می‌شود، بر لزوم جلب حمایتی بین‌المللی از این ملت به عنوان شرطی اساسی برای جلوگیری از استمرار جنایات اسرائیل در حق آنها تاکید کرد.

همچنین مالکی و الزیانی درباره استمرار رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در راستای تحقق این هدف و رفع نیازهای فلسطین در این زمینه توافق کردند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید