امروز: جمعه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 5 ذو القعدة 1446 | 2025-05-02
کد خبر: 400932 |
تاریخ انتشار : 30 آبان 1399 - 0:49 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر بیشترین فراوانی رخدادهای رایانه‌ای در بازه زمانی هفته چهارم آبان ماه، مربوط به فیشینگ سایت‌های خارجی و پس از آن آلودگی به بدافزار و بات بوده است. به گزارش صلح خبر، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) گزارشی از ۱۶۴ مورد از خدمات این مرکز (نوع رخدادهای رسیدگی‌شده توسط مرکز، بخش‌های دریافت‌کننده […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

بیشترین فراوانی رخدادهای رایانه‌ای در بازه زمانی هفته چهارم آبان ماه، مربوط به فیشینگ سایت‌های خارجی و پس از آن آلودگی به بدافزار و بات بوده است.

به گزارش صلح خبر، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) گزارشی از ۱۶۴ مورد از خدمات این مرکز (نوع رخدادهای رسیدگی‌شده توسط مرکز، بخش‌های دریافت‌کننده خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از رخدادها) در هفته چهارم آبان ماه (۲۰ لغایت ۲۶ آبان ماه) منتشر کرده است.

طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به فیشینگ سایت‌های خارجی، آلودگی به بدافزار و بات، شناسایی آسیب‌پذیری،  فیشینگ سایت‌های داخلی، درخواست ارزیابی، افشای اطلاعات، ‌ دیفیس سایت و گزارش‌های خبری بوده است.

نحوه مطلع شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آمده که نشان می‌دهد بیشترین آمار از طریق گزارش‌های بین‌المللی به این مرکز رسیده است.

همچنین بخش‌های دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه‌های حاکمیتی و بانک‌ها و موسسات مالی می‌شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.

بخش‌های حاکمیتی دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدر و به دنبال آن، وزارت بهداشت و وزارت نفت قرار دارد.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در اکثر کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام‌شده است، مرکز ماهر به‌عنوان CERT ملی ایران در سال ١٣٨٧ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده‌ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.

این مرکز در حوزه فعالیت‌های امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر اساس درخواست سازمان‌ها است. همچنین در حوزه فعالیت‌های پیشگیرانه نیز این مرکز وظیفه دارد تا به ارائه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف‌های سامانه‌ها در سطح ملی و انتشار بسته‌های راهنما برای مقاوم‌سازی سامانه‌ها بپردازد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید