امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550230 |
تاریخ انتشار : 18 تیر 1403 - 12:39 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان غربی به شهر خوی با داشتن مساجد تاریخی متعدد و بازار قدیمی سرپوشیده که نشان دهنده جایگاه مذهبی و اقتصاد خوی در منطقه است همواره خاستگاه افرادی بوده که حیات خودشان منشا اثرات ارزشمندی برای خوی و حتی شهرهای اطراف بودند. محمدرضا محبوبی نام‌آورترین پهلوان خویی در دوره معاصر است که توانست سرمنشا […]

صلح خبر/آذربایجان غربی به شهر خوی با داشتن مساجد تاریخی متعدد و بازار قدیمی سرپوشیده که نشان دهنده جایگاه مذهبی و اقتصاد خوی در منطقه است همواره خاستگاه افرادی بوده که حیات خودشان منشا اثرات ارزشمندی برای خوی و حتی شهرهای اطراف بودند.

محمدرضا محبوبی نام‌آورترین پهلوان خویی در دوره معاصر است که توانست سرمنشا خدمات زیادی در بخش‌های ورزشی،عمرانی و اجتماعی و فرهنگی و هنری باشد.

احداث زورخانه، تبدیل بوکس خوی بعنوان قطب بوکس کشور، برگزاری مسابقات بین‌المللی بوکس فجر به میزبانی خوی، خدمات و عمرانی شهری نظیر احداث پل جهاد، احداث بلوار در جمشیدآباد محروم‌ترین منطقه خوی، کمک به مستضعفین و کسانی که فریادرسی نداشتن، پرهیز از رانت و مافیابازی، ایجاد وفاق و همدلی در بین مسئولین شهر و پرهیز از سیاسی کاری از جمله مواردی بود که پهلوان محمدرضا محبوبی توانسته بود به تنهایی در خوی بدان همت گمارد و شهر را در یک وضعیت مناسب که اخلاق مداری در آن حاکم بود پیش بَرَد.

پهلوان محبوبی جزو چهره‌های شاخص در بخش خیرین خوی بود خدمات زیادی برای نوعروسان و جوانانی که برای ازدواج با مشکل روبرو بودند انجام داده بود.

ریاست شورای اسلامی شهر خوی، ریاست هیات بوکس خوی، ریاست هیات باستانی خوی، ریاست بهداشت محیط شهرستان، ریاست مجمع عالی بسیج شهرستان، ریاست شورای شهرستان و …. جزو مجموعه‌هایی بودند که اکثرا به پیشنهاد معتمدین و مسئولین و دلسوزان شهر بخاطر کارآیی و دلسوزی و تعهد و تخصص پهلوان محمدرضا محبوبی به وی سپرده شده بود و خودش هم بارها می‌گفت: از ۲۴ ساعت شبانه‌روز حتی وقت ندارم یکساعت هم بخوابم.

محمدآبی رییس هیات بوکس آذربایجان غربی در وصف پهلوانی‌ها و نیکویی‌های پهلوان محبوبی چنین می‌گوید: هیچ چیزی برایش غیرممکن نبود و هر کاری را اراده می‌کرد انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات وسیع، خیر خواهی، خیر بودن، داشتن منش پهلوانی، عشق به ائمه اطهار، دست و دلباز بودن و وفای به عهد را ویژگی‌های مهم پهلوان محمدرضا محبوبی عنوان کرد.

آبی ادامه داد: بوکس خوی در زمان پهلوان محبوبی چنان پیشرفت کرد که تبدیل به کوبای بوکس کشور شد و خوی میزبان مسابقات بین‌المللی جام بوکس فجر کشور شد.

علی دادگر رییس سابق فدراسیون ورزش‌های باستانی کشور نیز اظهار کرد: ۸۰ درصد زورخانه خوی به همت پهلوان محبوبی ساخته شد و می‌بایست این زورخانه را به اسمش وی نامگذاری می‌کردند.

غلام‌رضا نظرعلیلو، رییس سابق آموزش و پرورش خوی در گفت و گو با صلح خبر اظهار کرد: پهلوان محمدرضا محبوبی روابطش با آموزش و پرورش در دوره‌ای که رییس شورای شهر شد طوری بود که همه اختیار را بدست آموزش و پرورش داده بود بطوری که که هر نوع نامه از نوع کمک مالی و مسائل حقوقی مالکیت مدارس به شورا می‌رفت همان لحظه امضا می‌کرد.

وی تصریح کرد:مرحوم محبوبی اعتقاد داشت آموزش و پرورش اساس هر توسعه‌ی است  و به همین خاطر درهای شورا و شهرداری را روی آموزش و پرورش باز کرده بود.

محبوب تیزپاز، شهردار سابق خوی در گفت و گو با صلح خبر گفت: در وهله اول شخصیت و نوع تربیت پهلوان محبوبی خیلی ارزشمند بود که در درونش با چاپلوسی، مافیا، رانت، رشوه و سیاسی‌کاری مخالف بود و این‌ها را برای توسعه و پیشرفت یک شهر مضر می‌دانست.

وی تصریح کرد: پهلوان محبوبی با منش پهلوانی که داشت چنان بر انجام کارها و امور اهتمام می‌ورزید که انگار مادرش وی را برای حل مشکلات مردم و شهر خوی به دنیا آورده بود.

تیزپاز ادامه داد: پاکدستی، خلوص نیت، وفای به عهد، پشتکار، با مردم بودن و روحیه نقدپذیری و اهتمام‌ورزی به مشکلات مردم از صفات بارز وی در کنار پهلوان بودنش بود.

یکی از معلمان بازنشسته که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با صلح خبر اظهار کرد: برای گرفتن وام برای مخارج عروسی دخترم به شورای شهر خدمت پهلوان محبوبی رفته بودم اینکه نمی‌توانم بخاطر مخارج بالا عروسی دخترم را برگزار کنم.

وی تصریح کرد: چشم‌های پهلوان محبوبی پر از اشک شد و گفت: در شورای شهر وام عروسی نمی‌دهند و همان لحظه با یکی از تالارهای شهر خوی تماس گرفت و هزینه یک شب تالار را تقبل کرد و حدود  ۲۵ میلیون تومان پول که در سال ۱۳۹۳ پول قابل توجهی بود بعد از چند روز بمن داد و گفت برو با فکر راحت برای دخترت مراسم عروسی بگیر… 

این معلم بازنشسته تصریح کرد: بعدا فهمیدم این پولها برای حل مشکل من از جایی قرض گرفته و خودش هم قرض‌ها را پرداخته بود.

به گزارش صلح خبر، پهلوان محمدرضا محبوبی در سال ۱۳۵۳ در شهر خوی در یک خانواده مذهبی و فرهنگی  پای به جهان هستی گذاشت و مدت ۵ سال در دوره ابتدایی شاگرد پدرش در کلاس درس بود و در تیرماه سال ۱۳۹۵ بعلت بیماری چشم از جهان فرو بست و در حال ذکر منش پهلوانی و صدها کار خیری که برای خوی و مردمش انجام داده بود نقل محافل و زبانزد خاص و عام است‌.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید