امروز: دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 صفر 1446 | 2024-09-02
کد خبر: 554299 |
تاریخ انتشار : 12 شهریور 1403 - 19:40 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر از صلح خبر، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «السومریه نیوز» به پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و گفت: طرف آمریکایی برای دستیابی به راه حل برای جنگ غزه جدی است و شواهد نشان […]

به گزارش پایگاه صلح خبر از صلح خبر، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «السومریه نیوز» به پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و گفت: طرف آمریکایی برای دستیابی به راه حل برای جنگ غزه جدی است و شواهد نشان می‌دهد که ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا عراق را از شبح جنگ دور کنیم و دولت عراق برای جلوگیری از تشدید تنش در 2 جهت خارجی و داخلی حرکت می‌کند.

فواد حسین با اشاره به اینکه «مسئله جنگ و صلح همانطور که در قانون اساسی تصریح شده در اختیار دولت و پارلمان است»، تأکید کرد: «دولت اعتقادی به وحدت میادین ندارد و به میدان و عرصه عراق مشغول است».

حسین تصریح کرد: مرزهای همبستگی با فلسطین باز است، اما به برداشتن سلاح نمی‌رسد، ما همچنان از عواقب جنگ رنج می‌بریم و فلسطینی‌ها راضی به ویران شدن ما نخواهند شد. ملت فلسطین یکی از پایه‌های سیاست عراق است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به پرونده حضور اشغالگران آمریکایی در عراق پرداخت و اضافه کرد: آمریکا عراق را اشغال نکرده است و بسیاری از مفاهیم نیاز به بحث دارد، ما پس از ظهور داعش از آمریکایی‌ها خواستیم که به عراق بیایند و برخی از دیدگاه ایدئولوژیک یا حزبی به آنها حمله می‌کنند.

وی تاکید کرد: بحث در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق ادامه دارد و دولت عراق رسماً درخواست خروج نیروهای آمریکایی را داده است.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا طی برهه اخیر چند نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا از عراق برگزار کرده‌ است.

اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا، ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن ۱۴۰۲) در بغداد برگزار شده بود.

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای مثبت داد.

310310

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید