امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 438711 |
تاریخ انتشار : 04 خرداد 1400 - 12:49 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی به مخاطبان از طریق صدا و سیما گفت: برای پخش ۲۰۰ برنامه زیست محیطی از طریق صدا و سیما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. به گزارش صلح خبر، ژیلا آقایی امروز در نشست خبری سازمان […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی به مخاطبان از طریق صدا و سیما گفت: برای پخش ۲۰۰ برنامه زیست محیطی از طریق صدا و سیما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش صلح خبر، ژیلا آقایی امروز در نشست خبری سازمان حفاظت محیط زیست که به‌صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: محور اصلی فعالیت‌ ما ارائه آموزش‌های عمومی به تمامی افراد جامعه است و در این راستا برنامه‌هایی در سطح ستادی و استانی اجرایی شده است. طی سال‌های اخیر همواره این پرسش از ما وجود داشت که چرا از ظرفیت صدا و سیما برای ارائه‌ آموزش‌های زیست محیطی استفاده نمی‌کنیم؟

وی ادامه داد: درحال‌ حاضر ما به این موضوع ورود کرده‌ایم و مجموعه‌ای آموزشی در قالب طنز و با عنوان «شوخی شوخی» هر شب از تلویزیون پخش می‌شود. هدف ما از پخش این مجموعه ایجاد سبکی جذاب برای ورود محیط زیست به گفتمان مخاطبان عام است همچنین این مجموعه تلویزیونی در تلاش است که با ارائه آموزش‌های غیر مستقیم زیست محیطی و البته ارائه راهکار، زیرساختی برای دغدغه‌مندی در حوزه محیط زیست ایجاد کند.

آقایی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ برنامه در ارتباط با مسائل زیست محیطی پخش شده است، اظهارکرد: اگر برنامه‌های آموزشی استمرار نداشته باشند، نتیجه‌بخش نخواهند بود. از این‌رو پیش‌بینی کرده‌ایم که ۲۰۰ برنامه زیست محیطی دیگر نیز از  طریق صدا و سیما پخش شود.

برگزاری جشنواره “تنم زمین”

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حوزه گسترش دانش عمومی زیست‌محیطی نیز جشنواره “تنم زمین” در راستای تجربه‌نگاری نیکوکاران محیط زیست برگزار شده است، گفت: این جشنواره درصدد است همه کسانی را که برای حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کنند و فعالیت آن‌ها تاکنون معرفی یا شناسایی نشده است را به مخاطبان معرفی کند. هدف از این کار نیز ترغیب حس مسئولیت‌پذیری در قبال محیط زیست است.

ابلاغ سند برنامه ارتقای حفاظت از محیط زیست

وی در ادامه اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های ما آموزش مدیران و برنامه‌ریزان کشور است و نیاز داریم که در این زمینه کارگروهی اجرایی تشکیل شود. خوشبختانه شورای فرهنگ عمومی به این مسئله ورود پیدا کرده است و سند برنامه ارتقای حفاظت از محیط زیست تدوین و ابلاغ شده است. از این سند در هفته محیط زیست رونمایی خواهد شد.

ادامه دارد

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید