به گزارش خبرنگار صلح خبر، مراسم افتتاح شبکه ایران کالا با حضور عبدالعلی علی عسکری و معاونان و مدیران صداوسیما و چند تن از نمایندگان مجلس شامگاه شنبه ۱۲ اسفند ماه برگزار شد.
اجرای این مراسم را مرتضی حیدری بر عهده داشت که در ابتدای مراسم گفت: این مراسم فرش قرمز صدا و سیما برای حمایت از تولید ملی است.
عبدالعلی علیعسکری رییس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاحیه شبکه «ایران کالا» با طرح سؤالی درباره چرایی ایجاد این شبکه گفت: در چند سال گذشته رهبر انقلاب گفتمان انقلابی اقتصاد مقاومتی را طرح کردند که یعنی مقاوم شدن اقتصاد ما برابر دشمنیِ دشمنان و رشد و پیشرفت اقتصاد ما که نظریه بسیار پیشرفتهای است.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ اظهار کرد: رهبر انقلاب سال ۹۶ را به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» مطرح فرمودند و رسانه ملی در تمام برنامهها، موضوع اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرد، اما لازم بود کاری جهادگونه و ابتکاری هم انجام میدادیم.
رییس سازمان صدا و سیما تأکید کرد: ما متوجه شدیم که بیشترین تولید توأمان در صنایع کوچک و متوسط صورت میگیرد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای معرفی کالای ایرانی شبکه «ایران کالا» را ایجاد کنیم. شرکتهای بزرگ از توانایی لازم برای اجرای سیاستهای بازرگانی و تبلیغاتی در رسانههای مکتوب و صوتی تصویری برخوردار هستند و باید فکری برای صنایع کوچک ملی می کردیم.
علیعسکری ادامه داد: صنایع کوچک و دانشبنیان از این تبلیغات محروم هستند و به همین دلیل هم تعاملشان با بازار کم میشود بنابراین کارکرد رسانه ملی این است که برای این شرکتهای کوچک، مایه بگذارد و برای تبلیغ آنها تلاش کند.
وی تصریح کرد: صنایع کوچک و دانشبنیان به نسبت شرکتهای بزرگ، زودتر میتوانند خود را به تولید برسانند و نسبت به آنها اشتغالزایی بیشتری را فراهم میکنند. همچنین این صنایع دارای تواناییهای جهانی هستند پس ما دیدیم که این بخش از اقتصاد اهمیت بیشتری دارد.
رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اختصاص دادن آنتن رسانه ملی برای تولیدات ایرانی اظهار کرد: ما در سال گذشته تصمیم گرفتیم صنایعی را که تولید ایرانی دارد، بنا به میزان شغلی که تولید کرده و کارآفرینی که ایجاد میکند سهمی از آنتن رسانه ملی را در اختیار بگیرند که برای این منظور چند هزار کارخانه بزرگ و کوچک ثبتنام کردند. شما اکنون تبلیغات همه این کارخانهها را که رایگان و غیررایگان هستند، در خلال آگهیها و در کنار هم میبینید.
علیعسکری اضافه کرد: با این حال حجم صنایع کوچک و دانشبنیان بسیار زیاد است که به حدود ۸۰ هزار میرسد و بخشهای تبلیغاتی رسانه ملی تا این اندازه گنجایش نداشت، بنابراین ما تصمیم گرفتیم شبکه «ایران کالا» را راهاندازی کنیم.
وی اظهار کرد: شبکه «ایران کالا» تکریم تولیدکنندگان ایرانی است و قصد ما این است که آنها را معرفی کنیم؛ تولیدکنندگان و مدیرانی که در این شرایط سخت فعالیت کرده و شرکتها را ساماندهی میکنند، آنها قهرمانان اقتصاد ما هستند و ما باید کمکشان کنیم و به این ترتیب شبکه «ایران کالا» به همه آنها سرویس رایگان میدهد.
رییس سازمان صدا و سیما با درخواست راهاندازی یک سایت برای معرفی کالاها همزمان با فعالیت شبکه «ایران کالا» گفت: درخواست من این است که یک سایت هم راهاندازی شود تا مردم هر وقت که خواستند کالاهای مورد نظر را جستجو و خریداری کنند؛ حتی اگر مقدور بود، خوب است که این سایت چندزبانه باشد تا امکان صادرات فراهم شود.
علیعسکری با اشاره به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی عنوان کرد که در شبکه «ایران کالا» همه بخشهای گردشگری، کشاورزی، تجاری و … پوشش داده میشود.
گزارش تکمیل می شود