امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 216534 |
تاریخ انتشار : 08 بهمن 1396 - 9:13 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بانوان و تیم باشگاهی منحل شده ملوان بر این باور است که فوتبال بانوان روند رو به رشدی در پیش گرفته است اما حداقل 40 سال از رقبای آسیایی خود عقب تر است. مریم ایراندوست در گفت‌وگو با صلح خبر درباره‌ی تعطیلی تیم ملی […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بانوان و تیم باشگاهی منحل شده ملوان بر این باور است که فوتبال بانوان روند رو به رشدی در پیش گرفته است اما حداقل 40 سال از رقبای آسیایی خود عقب تر است.

مریم ایراندوست در گفت‌وگو با صلح خبر درباره‌ی تعطیلی تیم ملی فوتبال بزرگسال بانوان گفت: در ابتدا باید اهداف فدراسیون فوتبال در رابطه با تیم ملی بزرگسال را بدانیم که آیا اهداف بلندمدت و یا کوتاه مدت است، آیا هدف کسب نتیجه است و یا تنها حضور تیم ملی در مسابقات کافی است. تیم ملی را از چند جهت می توان بررسی کرد که در قالب یک مصاحبه و گفت‌وگو نمی‌گنجد، حتی نیاز است به برگزاری یک یا چند نشست با حضور مسئولان فدراسیون و امور بانوان تا ببینیم نظرات فدراسیون به چه صورت است اما در کل فوتبال بانوان ما روند رو به رشدی را در پیش گرفته است و همه می‌دانیم که فوتبال بانوان یک رشته نوپا است و حداقل  ۴۰ سال از رقبای آسیایی خود عقب هستیم و این ۴۰ سال را نمی توان یک شبه و یا حتی با یک برنامه ریزی خوبِ یک ساله پوشش دهیم، همانطور که در بخش مردان چند سالی است که با یک برنامه‌ریزی مدون و شرایط ایده‌آل توانسته‌ایم در سطح نخست آسیا قرار بگیریم و حتی بسیار امیدوارانه به سطوح جهانی نگاه می‌کنیم.

ایراندوست در ادامه افزود: از نظر فنی فکر می‌کنم فوتبال بانوان ما پیشرفت کرده است همانطور که از روز اول گفتم پتانسیل خوبی در ایران وجود دارد و  دختران فوتبالیستِ فوق العاده فنی و با استعدادی وجود دارد که با یک برنامه‌ریزیِ بهتر، امکانات و شرایط ایده آل تر می‌توانیم خود را به سطح ایده آل برسانیم.

وی شرایط را در تیم های پایه خوب ارزیابی و اظهار کرد: شرایط در رده های سنی پایه بسیار خوب و اردو ها برگزار می شود فدراسیون مربیان بسیار خوبی برای این تیم های انتخاب کرده است، مربیانی که سالها در تیم ملی حضور داشته اند، از نظر فنی فوتبالیست هستند، آگاهی و اطلاعات لازم را دارند و دارای مدارک عالی  مربیگری هستند که این نویدبخش روزهای خوب برای فوتبال بانوان است. ان شاءالله نگرانی که فوتبال دوستان، فوتبالیست ها و  اصحاب رسانه درخصوص تیم ملی بزرگسال دارند با یک تصمیم درست برطرف شود.

 ایراندوست درباره سطح کیفی و کمی لیگ عالی فوتبال بانوان نیز گفت: از نظر کیفی شرایط لیگ عالی فوتبال بانوان نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم حتی بهای بیشتری نیز داده می شود. بازیکنان علمی تر و فنی تر مسابقات را دنبال می‌کنند و این را می توان از نتایج کسب شده در لیگ عالی فوتبال بانوان شاهد بود. از طریق رسانه ها فوتبال بانوان را دنبال می کنم، فیلم های بازی ها گویای پیشرفت و رشد فوتبال بانوان است اما از نظر کمی مجدد بر می‌گردیم به همان بخشی که ۴۰ سال از فوتبال حرفه ای عقب تر هستیم چراکه فوتبال بانوان ایران رشته نوپا است بنابراین هنوز جای پیشرفت است تا به نقطه ایده‌آل برسیم.

ایراندوست با اشاره به اتفاقات رخ داده در دیدار دو تیم راه یاب ملل سنندج و استقلال خوزستان خاطر نشان کرد: تا زمانی که کسی در داخل ورزش بانوان نباشد نمی تواند حس کند که چه می‌گویم، شاید بهتر بود آن بازی لغو می شود اما شرایط اینگونه ایجاب می کرد تا بازی ادامه یابد. شاید برخی ها با این مصاحبه بگویند مگر جان جوان ها مهم نیست؟ چرا مهم است اما سالها قبل نیز در بازی با اراک برای ما نیز چنین اتفاقی رخ داد و بازی در شرایطی اتفاق افتاد که در سرمای شدید بودیم و در یخبندان بازی به هر شکلی ادامه پیدا کرد، مشکلاتی نیز برای ما پیش آمده که شش تن از بازیکنان ما به بیمارستان منتقل شدند و بر روی زمین یخ زده به جای فوتبال بازی کردن اسکی بازی میکردیم اما به هر حال بازی برگزار شد. یکسری مسائل دست به دست هم می‌دهند تا مسابقات فوتبال بانوان به هر شکلی که هست باید برگزار شود و این ها نیاز به مدیریت دارد . این را نیز بدانید که در بازی راه یاب و استقلال خوزستان صرفاً سازمان لیگ فوتبال مقصر  نبوده است.

وی در پایان درباره مرگ آتنا محمدی بازیکن بازیکن اسبق تیم ملوان نیز گفت : آتنا حیف شد، او  بسیار امید داشت و بازیکن مستعدی بود. علاوه بر اخلاق خوب، فیزیک مناسبی نیز داشت که می توانست یک دروازه بان خوب برای ایران شود اما متاسفانه او را از دست دادیم. روحش شاد، به خانواده اش تسلیت می‌گویم و از جامعه ورزش، ستاره ها و مسئولانی که پیام تسلیت فرستادن و باعث دلگرمی خانواده و دوستان او شدند تشکر می کنم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید