امروز: یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 17 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-20
کد خبر: 358668 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1399 - 17:28 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر امسال کمیسیون مدال فلورانس نایتنگل یک مدال جمعیِ جهانی را به تمامی پرستاران و ماماهایی اعطا می­‌کند که به دلیل فعالیت­‌های بشردوستانه خود از آزادی محروم شده‌اند. به گزارش صلح خبر بر اساس اعلام کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از ژنو، مدال فلورانس نایتنگل در سال ۲۰۲۰ به منظور بزرگداشت […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

امسال کمیسیون مدال فلورانس نایتنگل یک مدال جمعیِ جهانی را به تمامی پرستاران و ماماهایی اعطا می­‌کند که به دلیل فعالیت­‌های بشردوستانه خود از آزادی محروم شده‌اند.

به گزارش صلح خبر بر اساس اعلام کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از ژنو، مدال فلورانس نایتنگل در سال ۲۰۲۰ به منظور بزرگداشت پرستارانی که خطرناک­ترین شرایط را به جان می­‌خرند تا از دیگران مراقبت کنند، به آنان اعطا می‌شد.

امسال کمیسیون مدال فلورانس نایتنگل یک مدال جمعی جهانی را به تمامی پرستاران و ماماهایی اعطا می‌کند که به دلیل فعالیت­‌های بشردوستانه خود از آزادی محروم شده‌اند. این مدال معتبر بالاترین عنوان افتخاری بین­‌المللی برای رشته پرستاری است. امسال بر خلاف سنت اعطای این مدال دوسالانه به پرستاران برجسته، این جایزه برای قدردانی جمعی به تمام پرستاران اعطا می­‌شود.

پیتر مائورر – رییس کمیته بین­المللی صلیب سرخ (ICRC) – در این باره گفت: «پرستاران جزو قهرمانان میدان مبارزه با کووید-۱۹ بوده­‌اند. آنان فرشتگان نگهبان یک جامعه سالم هستند و به همین دلیل به هیچ وجه روا نیست که به خاطر فعالیت­‌های درمانی خود هدف حمله قرار بگیرند و یا ربوده شوند. اتخاذ تصمیم برای اعطای مدال فلورانس نایتنگل به تمامی پرستاران دربند، نشانگر عشق و احترام ما به آنان است و اینکه چقدر دلمان برایشان تنگ شده است.

با وجود درخواست­‌های مکرر برای حمایت و حفاظت از کارکنان درمانی در زمان درگیری در راستای حقوق بین­‌المللی بشردوستانه، کماکان شاهدیم که بیمارستان­‌ها بمباران، به کارکنان درمانی حمله و جلوی رسیدن منابع درمانی به مردم نیازمند گرفته می­‌شود. بار دیگر از تمامی طرف­‌های درگیر می­خواهیم تا برای حفاظت از کارکنان درمانی و کسانی که برای کمک به دیگران جان خود را به خطر انداخته­‌اند، هر کاری که از دست­شان برمی­‌آید را انجام دهند.»

مدال فلورانس نایتنگل معمولاً برای قدردانی از شهامت مثال­‌زدنی و از خود گذشتگی پرستاران در قبال قربانیان درگیری­‌های مسلحانه و یا بلایای طبیعی هر دوسال یکبار اعطا می­‌شود. این مدال همچنین برای پاسداشت خدمات نمونه و یا نقش پیشرو در حوزه­‌های بهداشت عمومی و یا آموزش پرستاری نیز اعطا می­‌شود.

دوازدهم ماه مه، دویستمین سالگرد تولد فلورانس نایتنگل است که به عنوان بنیاگذار پرستاری نوین شناخته می­‌شود.

همچنین  سال ۲۰۲۰ به پاس خدمات نایتنگل از سوی مجمع جهانی بهداشت (World Health Assembly) به عنوان سال پرستار و ماما نامگذاری شده است.

ژاک چاپواز – رییس کمیسیون مدال فلورانس نایتنگل- گفت: «لازمه پرستار بودن داشتن تعهدی استوار است، حال چه برای مراقبت از مجروحان جنگی باشد یا برای درمان مبتلایان به کووید-۱۹ و یا همراهی با کسانی که در لحظات پایانی زندگی خود هستند. بدین وسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را به تمامی پرستارانی که برای جهانی سالم­‌تر تلاش می­‌کنند، اعلام می­‌داریم. امسال به‌خصوص از پرستارانی که از آزادی خود محروم شده­‌اند قدردانی می‌شود. فلورانس نایتنگل از تمامی قید و بندهای زمان خود گسست تا به شغل پرستاری بپردازد.

نایتینگل پس از آنکه برای کمک به سربازان مجروح در جنگ کریمه در دهه ۱۸۵۰ به آنجا رفت به انگلستان بازگشت و باقی عمر خود را وقف اصلاح مدیریت بیمارستانی، رسمیت بخشیدن به واحدهای خدمات درمانی نظامی در انگلستان و ارتقای آموزش پرستاران کرد.

 او در نوشته­‌های الهام­‌بخش خود بر اهمیت پیشگیری، رعایت بهداشت و آموزش حرفه­‌ای تأکید می­‌ورزد. هانری دونان – بنیانگذار کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ – آنجا که نظرش را در مورد «گروه­‌های پرستاران داوطلب» برای نجات سربازان مجروح در میدان کارزار مطرح کرد در واقع از نوشته­‌های فلورانس نایتنگل الهام گرفته بود.

برای بزرگداشت نایتنگل، کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در ۱۹۱۲ به پیشنهاد شورای نمایندگان در هشتمین کنفرانس بین­‌المللی صلیب سرخ، مدال فلورانس نایتنگل را بنیان نهاد. این مدال که بالاترین عنوان افتخاری بین­‌المللی برای پرستاران است، معمولاً به پرستاران برجسته­‌ای اعطا می­‌شود که از سوی جمعیت­‌های ملی صلیب سرخ یا هلال احمر معرفی می­‌شوند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید