امروز: دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 18 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-21
کد خبر: 310527 |
تاریخ انتشار : 01 مهر 1398 - 15:32 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر جانشین معاونت اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اعلام کرد:در هفته دفاع مقدس کتاب اسنادی «عملیات والفجر ۸» رونمایی خواهد شد. کتب اسنادی در رابطه با این عملیات منتشر شده و قرار است در روز سوم مهرماه رونمایی شود. به گزارش صلح خبر، فرهاد کرمی گفت: این معاونت […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

جانشین معاونت اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اعلام کرد:در هفته دفاع مقدس کتاب اسنادی «عملیات والفجر ۸» رونمایی خواهد شد. کتب اسنادی در رابطه با این عملیات منتشر شده و قرار است در روز سوم مهرماه رونمایی شود.

به گزارش صلح خبر، فرهاد کرمی گفت: این معاونت دارای گونه‌های اسنادی دفاع مقدس است و هدف از تشکیل آن جمع‌آوری، ثبت و ساماندهی، حفظ و نگهداری و پردازش و احیاء اسناد دفاع مقدس جهت بهره‌برداری در راستای تاریخ‌نگاری دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این معاونت شامل سه مدیریت جمع‌آوری و خدمات‌اسنادی، حفظ و نگهداری اسناد و همچنین پردازش و احیاء منابع است، اظهار داشت: در مدیریت جمع‌آوری و خدمات‌اسنادی تمامی اسناد دوران دفاع مقدس از مبادی ذیربط جمع‌آوری می‌شود. سپس به‌منظور بهینه‌سازی گونه‌های اسنادی در مدیریت حفظ و نگهداری اسناد، آسیب‌زدایی، مرمت، ثبت و سازمان‌دهی، انجام می‌شود.

جانشین معاونت اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ادامه داد: در مدیریت پردازش و احیاء منابع نیز پردازش، احیاء و مستندسازی کلیه گونه‌های اسنادی جهت بهره‌برداری و تسریع در فرآیند اجرای کارگروه‌های پژوهشی مرکز در راستای تاریخ‌نگاری دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی با اشاره به بخش احیاء توضیح داد: پیاده‌سازی و تبدیل گونه‌های اسنادی به منابع نوشتاری و رایانه‌ای، مقابله و برابرسازی گونه‌های اسنادی با اصل سند، مأخذنویسی و بازبینی گونه‌های اسنادی از اقدامات عمده‌ای است که در این بخش انجام می‌شود.

کرمی متذکر شد: در این معاونت کتاب‌های اسنادی برای تسهیل کار پژوهشگران و محققان منتشر می‌شود.

وی در ادامه با اعلام این خبر که کتب اسنادی عملیات والفجر۸ در رابطه با این عملیات منتشرشده و قرار است در روز سوم مهرماه رونمایی شود که شامل نوارهای صوتی و گزارش عملیات‌ها در سطح قرارگاهی است. البته مباحث مربوط به قبل از عملیات والفجر ۸ (جلسات طرح‌ریزی) و حین عملیات (بیسیم و هدایت عملیات) و بعد از عملیات (سخنرانی‌ها، جلسات، مصاحبه‌ها و…) جزء محتویات این کتاب‌ها محسوب می‌شود.

کرمی در  مورد نحوه خدمات‌دهی این معاونت به پژوهشگران عنوان کرد: در این معاونت ما به‌صورت حضوری به پژوهشگرانی که توسط مراکز و سازمان‌های مرتبط خود به مرکز معرفی‌شده‌اند، خدمات اسنادی ارائه می‌دهیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات اسنادی به یگان‌ها، معاونت‌ها، مراکز سپاه و همچنین محققین و پژوهشگران حقیقی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند نیز خدمات‌دهی طبق ضوابط صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید