امروز: سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 13 شعبان 1446 | 2025-02-11
کد خبر: 273459 |
تاریخ انتشار : 30 فروردین 1398 - 19:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر بیش از ۸۰ درصد از معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش گزارش‌هایی مربوط به تشدید اضطراب، خود آسیبی و حتی موارد خودکشی میان دانش‌آموزان و با حمایت ناکافی مدارس، وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان انگلیسی طی دو سال گذشته وخیم‌تر شده است. به گزارش صلح خبر، در یک […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

بیش از ۸۰ درصد از معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش گزارش‌هایی مربوط به تشدید اضطراب، خود آسیبی و حتی موارد خودکشی میان دانش‌آموزان و با حمایت ناکافی مدارس، وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان انگلیسی طی دو سال گذشته وخیم‌تر شده است.

به گزارش صلح خبر، در یک نظرسنجی صورت گرفته میان ۸۶۰۰ نفر از مدیران، معلمان و کارکنان حمایتی مدارس، ۸۳ درصد اعلام کرده‌اند که شاهد افزایش شمار دانش‌آموزان با وضعیت نامطلوب سلامت روان در مدارس هستند و این درصد در میان دانش‌آموزان کالج‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد.

بسیاری از معلمان حس ناتوانی خود را در کمک به این دانش‌آموزان ابراز کرده‌اند و می‌گویند که نمی‌توانند به این دانش‌آموزان کمکی کنند. برخی دیگر نیز با شکایت نسبت به کاهش بودجه‌های مدارس و در نتیجه کمبود کارکنان حمایتی در مدارس اعلام کرده‌اند که حمایت و کمک به این دانش‌آموزان با چنین شرایطی بسیار دشوار است.

یک مدیر مدرسه نیز در این گزارش وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان را “بحرانی” دانسته و اعلام کرده که در سه سال اخیر تنها سه مورد خودکشی در مدرسه او رخ داده و میزان خود آسیبی‌ها و اضطراب میان دانش‌آموزان نیز به شدت افزایش داشته است.

در نشست اعضای اتحادیه ملی آموزش انگلیس، کمتر از نیمی از اعضا اعلام کرده‌اند که مدارس آن‌ها از یک مشاور برخوردار است، ۳۰ درصد از آن‌ها قادر به دسترسی به خدمات تخصصی سلامت روان در خارج از مدارس هستند، کمتر از ۳۰ درصد در مدرسه خود پرستار دارند و تنها ۱۲ درصد از متخصصان و امدادگران سلامت روان که دولت در اختیار مدارس قرار می‌دهد، برخوردار هستند.

هم‌چنین ۳۷ درصد از اعضای این اتحادیه نیز اعلام کرده‌اند در سال گذشته برای حمایت و کمک به دانش‌آموزانی با مشکلات روانی آموزش دیده‌اند، هرچند شکایاتی مبنی بر ناکافی و ناکارآمد بودن این آموزش‌ها نیز وجود داشته است.

برخی نیز فشارهای ناشی از آزمون‌های مدارس و انتظارات عمومی از دانش‌آموزان را عامل ایجاد وضعیت روانی وخیم در دانش‌آموزان آسیب‌پذیر انگلیسی می‌دانند.

در این نظرسنجی هم‌چنین از کارکنان مدارس در مورد موانع بر سر راه کمک و حمایت از دانش‌آموزان با مشکلات روانی پرسیده شد که ۵۷ درصد قطع بودجه مدارس، ۵۱ درصد کاهش دستیاران آموزشی، ۵۳ درصد سیستم ارزیابی آزمون‌ها و ۶۴ درصد مشکلات دسترسی به خدمات حمایتی خارج از مدارس مقصر این معضل شناخته شد.

بنابر گزارش روزنامه گاردین، با این حال دولت انگلیس سلامت روان کودکان را با اقداماتی نظیر تخصیص بودجه‌های اضافی و آموزش‌های سلامتی اجباری به منظور آموزش چگونگی مراقبت از سلامت روان خود و نیز آموزش دانش‌آموزان برای تشخیص مشکلات روانی در سایر همکلاسی‌هایشان را در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید