استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی رستورانهای برتر با شکل گیری جنبش غذای آهسته (Slow Food) و اخطارهای جدی متخصصان تغذیه در خصوص مضرات فست فودها، صاحبان برندهای مطرح فعال در این حوزه به فکر افتاده اند. در این راستا بعضی برندهای خوراکی انجام اقدامات نمادین از قبیل تغییر پیام های تبلیغاتی و یا تغییر شعارهای تبلیغاتی […]
استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی رستورانهای برتر
با شکل گیری جنبش غذای آهسته (Slow Food) و اخطارهای جدی متخصصان تغذیه در خصوص مضرات فست فودها، صاحبان برندهای مطرح فعال در این حوزه به فکر افتاده اند. در این راستا بعضی برندهای خوراکی انجام اقدامات نمادین از قبیل تغییر پیام های تبلیغاتی و یا تغییر شعارهای تبلیغاتی (Slogan) را در دستور کار خود قرار داده اند. بعضی نیز به اقدامات پایه ای تری مانند تغییر مبلمان و دکوراسیون شعب، حذف غذاهای پرچرب، افزودن سالاد و میوه به منوی غذایی و تغییر روشهای
پخت غذاهای خود دست زده اند.
چندی پیش برند ساب وی (Subway) با استفاده از شعار تبلیغاتی “این تازه است” (Fresh is it!) توانست بخش قابل توجهی از مشتریانی كه نگران مضرات فست فودها هستند را به خود جذب كند و میلیونها دلار سود كنند.
مک دونالد با داشتن بیش از 20000 شعبه در سراسر دنیا نیز توجه به سلامتی مشتریانش را مورد توجه قرارداده و در تلاش است خود را از دشمن سلامتی کودکان و نوجوانان به دوست و حامی سلامتی آنها تبدیل کند. ایجاد امکانات رفاهی مانند اینترت رایگان در فروشگاه های مک دونالد و نیز اضافه کردن سالادها و غذاهای سبک به منوی عذایی از جمله اقدامات این غول صنعت مواد غذایی است.
اما وندیز (Wendy’s) كه با حدود 7000 شعبه در رتبه چهارم بزرگترین فست فودهای جهان قرار دارد، تغییر دکوراسیون شعب و ایجاد فضای دلنشین برای مشتریان را در دستور کار قرار داده است.
و اینک در آخرین تغییرات مربوط به این صنعت، رستوران زنجیره ای برگرگینگ(Burger King) كه حدود 13000 شعبه در بیش از 70 کشور دنیا دارد و رقیب اصلی
مك دونالد در فروش ساندویچ همبرگر محسوب میشود، اعلام كرده است كه از این پس در تبلیغات و آگهی های خود دیگر از شخصیت پادشاه معروف خود كه
سمبل این برند و البته محبوب جوانان بوده است، استفاده نمیكند. بر این اساس تصاویر مواد اولیه سالم و تازه كه در حال شسته شدن، خردشدن و مخلوط
شدن هستند، به همراه موزیك و بدون هیچ كلامی، محتوای تبلیغات و آگهیهای برگرکینگ را تشکیل خواهند داد.
اصلی هدف تبلیغات جدید برگركینگ والدینی خواهند بود كه نسبت به عادات غذایی فرزندان خود حساسند و برگركینگ كه در سالهای اخیر همواره در مسابقه رشد و درآمدزایی از سایر برندها عقب مانده است، قصد دارد با ایجاد این هویت سالم تر از برند خود نزد مادران، دوباره به مسابقه رشد و توسعه بازگردد.
برگركینگ غیر از عزل پادشاه خود از سمت سمبل و سخنگوی شركت، اقداماتی همچون تغییر دكور فروشگاهها، تغییر در منوی غذایی خود و افزودن غذاهای تازه را در دستور كار قرار داده است. مدیر جدید بازاریابی برگركینگ میگوید كه هیچ برنامه ای برای بازگشت دوباره پادشاه به این شركت وجود ندارد و مسیر
این شركت با گذشته كاملا متفاوت خواهد بود.
باید منتظر ماند و دید که برگینگ میتواند جایگزین شایسته ای برای پادشاه خود برگزیند و ایا اصولا برگرکینگ بدون کینگ (پادشاه) موفق خواهد بود یا خیر؟
نظرات و تجربیات شما
-
کارتون خوبه … اگر همینطور ادامه دهید … 🙂
-
استراتژیهای تبلیغاتی رستورانهای برتر خوبه!!!
-
کارتون عالیه…توی این … پیدا کردن مطالب خوب سخته موفق باشین 🙂
-
استراتژیهای تبلیغاتی رستورانهای برتر بخش گالری هنرمندان را نیز کاملتر کنید.
-
استراتژیهای تبلیغاتی رستورانهای برتر بخش گالری هنرمندان را نیز کاملتر کنید.
-
سبز و پایدار باشید…امیدوارم هیچ وقت سایت خوبتون مشکل پیدا نکنه
-
از زحماتتان متشکرم. :-p
-
امید را به خانه بیاور کسی در این نزدیکی منتظرش نشسته است… خسته نباشید
-
از زحمات تمام افرادی که در سایت پارسی وی فعالیت می کنن تشکر میکنم.
-
نوشته استراتژیهای تبلیغاتی رستورانهای برتر جالب بود. فال حافظ خیلی خوبه امکانات دیگر هم اضافه کنید.
-
مطلب قابل تاملی بود.
-
زحمت زیادی کشیدین. سایت خوبی دارین. موفق باشین.
-
نوشته استراتژیهای تبلیغاتی رستورانهای برتر جالب بود. امیدوارم موفق باشید.
-
خیلی هم خوب…جالبترین قسمت فال و طالع بینی سایته
-
جالب بود :دی
-
مطالب اقتصاد و بازرگانی خوبه…موفق باشید
-
نوشته های اقتصاد و بازرگانی خوبه 🙂
-
آقای صبای عزیز سایت خوبی دارید. موفق باشید.
-
مطلبه خوبیه.از کتاب های سایت خیلی استفاده کردیم خصوصا کتابهای نایابی که قرار داده اید.
-
نوشته بدی نبود… اما کاش… :-p
-
استراتژیهای تبلیغاتی رستورانهای برتر بخش گالری هنرمندان را نیز کاملتر کنید.
-
نوشته استراتژیهای تبلیغاتی رستورانهای برتر جالب بود. امیدوارم موفق باشید.
-
تمام مطالب اقتصاد و بازرگانی را خوندم برام مفید بود و جالب.
-
قالب و سایت قشنگیه موفق باشین.
-
عالی بود 🙂
-
سبز و پایدار باشید…امیدوارم هیچ وقت سایت خوبتون مشکل پیدا نکنه
-
نوشته خوبی بود. لطفن مدلهای لباس و مو و ارایش را بیشتر کنین
-
نوشته خوبی بود. لطفن مدلهای لباس و مو و ارایش را بیشتر کنین
-
سایت کامل و خوبی دارین.
-
مطالب قشنگیه
-
aslan jaleb nabood
-
مطالب اقتصاد و بازرگانی بد نیست… :-p
-
از زحماتتان متشکرم. :-p
سایت پارسی وی اگه همین طور ادامه بده خیلی موفق خواهد بود.