به گزارش صلح خبر به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، پنج فیلم عالی از نگاه تماشاگران جشنواره سینماحقیقت تا پایان روز چهارم جشنواره، توسط دبیر ستاد جایزه تماشاگران به این شرح اعلام شد:
رتبه اول: «تارهای ممنوعه»؛ کارگردان: حسن نوری، تهیه کننده: افسانه سالاری-حسن نوری
رتبه دوم: «جایی برای فرشته ها نیست»؛ کارگردان:سام کلانتری،تهیه کننده: محمد شکیبانیا-محسن شاه محمد میراب
رتبه سوم: «پروژه ازدواج»؛ کارگردان: حسام اسلامی – عطیه عطارزاده و تهیه کننده: اتین دو ریچاد – حسام اسلامی – عطیه عطارزاده
رتبه چهارم: «قرقبان»؛ کارگردان: فتح الله امیری و نیما عسگری، تهیه کننده: فتح الله امیری
رتبه پنجم: «صدسال تنهایی»؛ کارگردان:مهدی فارسی، تهیه کننده: محمدعلی فارسی
آرای تماشاگران به صورت روزانه اعلام میشود و جایزه تماشاگران سینماحقیقت از سوی انجمن صنفی تهیهکنندگان سینمای مستند ایران با نظارت نماینده خانه سینما به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اعطا میشود.
تنها فیلمهای بخش مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت در این نظرسنجی مورد ارزیابی قرار میگیرند.
سه فیلم پر مخاطب روز چهارم جشنواره را بشناسید
سه فیلم پر مخاطب روز چهارم جشنواره برای سانس ویژه روز شنبه 23 آذر مشخص شد.
به گزارش ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت؛ سه فیلم «خسوف» به کارگردانی محسن استادعلی، «آشو» ساخته جعفر نجفی و «واکَس چه» اثر کامران حیدری به عنوان سه فیلم پر مخاطب جهت نمایش در سانس ویژه روز شنبه 23 آذر معرفی شدند.
فیلم «قُرقبان» نیز در میان فیلمهای پر مخاطب روز چهارم جای داشت اما به دلیل این که پیش از این در سانس ویژه اکران شده بود در روز شنبه اکران نخواهد داشت.
سالن نمایش هر کدام از این فیلمها متعاقبا اعلام خواهد شد.
زاهدان و اهواز میزبان سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت شدند
نمایش فیلمهای سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت در دو استان زاهدان و اهواز از فردا جمعه 22 آذر ماه آغاز میشود.
همزمان با پنجمین روز از برگزاری جشنواره سینماحقیقت در پردیس سینمایی چارسو، برخی از فیلمهای این دوره از جشنواره روز جمعه 22 آذر در استان های زاهدان و اهواز روی پرده میروند.
«صحنههایی از یک جدایی» به کارگردانی وحید صداقت، «تنها چند متر» ساخته حجت طاهری، «ماهر» کاری از مسعود دهنوی، «پروژه ازدواج» به کارگردانی حسام اسلامی و عطیه عطارزاده، «خانه سنگی» ساخته محمدعلی یزدان پرست، «آنها» به کارگردانی رضا عبیات، «قیچی» ساخته الناز دیبافر در استان زاهدان روی پرده می روند.
فیلمهای «روایت سیل» به کارگردانی مصطفی شوقی، «قرقبان» ساخته فتحالله امیری و نیما عسگری، «آبشار» به کارگردانی علی شهابینژاد و «جمیله» ساخته محمدباقر شاهین، «خانه سنگی» به کارگردانی محمدعلی یزدان پرست، «آن ها» اثر رضا عبیات، «قیچی» ساخته الناز دیبافر در استان اهواز برای مخاطبان به نمایش در میآیند.
واکنش سید عباس موسوی به یک مستند
سیدعباس موسوی،سخنگوی وزارت خارجه و مدیرکل دیپلماسی عمومی که برای دید مستند «گلوله باران» اثر مرتضی پایه شناس در پردیس سینمایی چارسو حاضر شده بود، پس از تماشای این مستند که با بغض سخن می گفت، عنوان کرد: حقیقت ماجرای جنگ سوریه را با این مستند لمس کردیم. بیننده با تماشای این فیلم به داخل جنگ می رود و با رزمندگان همذات پنداری می کند.
او اضافه کرد: با دیدن «گلوله باران» بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.تک تک مخاطبانی که برای دیدن این مستند آمده بودند هم بسیار متاثر بودند. امیدوارم شبیه این مستندها بازهم ساخته شود.
موسوی با اشاره به اینکه با دیدن مستند «گلوله باران» یاد یکی از صحنههای جنگ افتاده است، اعلام نمود:من سال 67 و اواخر سال های جنگ در عملیات بیت المقدس 7 در منطقه شلمچه اتفاقی مشابه یکی از صحنه های این مستند برایم افتاد. در محاصره عراقی ها بودیم که به ما دستور عقب نشینی دادند و این صحنه عقب نشینی با دیدن «گلوله باران» برایم تکرار شد و من را بسیار تحت تاثیر قرار داد.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که جشنواره سینماحقیقت در دیده شدن مستندهایی چون «گلوله باران» چه تاثیری دارد؟ گفت: حضور جشنوارهای مانند سینماحقیقت که به طور کامل به حوزه مستند می پردازد؛ در کنار سایر جشنواره هایی که در ایران و دیگر کشورها داریم، به دیده شدن اینگونه کارهای حقیقی و مستند که روایتگر واقعی موضوعی هستند و دیالوگ و جلوه ویژه خاصی ندارند،بسیار کمک می کند.
موسوی در پایان با اشاره به حضورش در وزارت خارجه و فعالیت های بین المللیاش، از درخشش مستندها در جشنواره های بینالمللی ابراز خرسندی کرد و گفت: یکی از وظایفی که ما به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه، داریم این است که آنچه که در سینمای ایران می گذرد را به سایر کشورها نشان دهیم و این آثار را به جشنواره های بین المللی بفرستیم، چون هنر و آثار ایرانی، زبان گویای ماست.
انتهای پیام