امروز: یکشنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 15 شوال 1446 | 2025-04-13
کد خبر: 391941 |
تاریخ انتشار : 13 مهر 1399 - 14:42 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر یک فعال تعاونی حوزه چرم، توسعه صادرات غیرنفتی را یک اولویت اساسی در سال جهش تولید دانست و راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف با حمایت وزارت تعاون و ایجاد نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش را خواستار شد. علیرضا جعفری در گفت و گو با صلح خبر، درباره […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

یک فعال تعاونی حوزه چرم، توسعه صادرات غیرنفتی را یک اولویت اساسی در سال جهش تولید دانست و راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف با حمایت وزارت تعاون و ایجاد نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش را خواستار شد.

علیرضا جعفری در گفت و گو با صلح خبر، درباره موانع پیش روی صادرات تعاونی ها و شناسایی بازارهای هدف اظهار کرد: معتقدم شناسایی بازارهای صادراتی از قبل صورت گرفته است؛ شناخت یک وجه است ولی عمل برای صادرات وجه دیگر موضوع است. در حال حاضر کشور روسیه دارای روابط بسیار خوب تجاری و سیاسی با ایران است و کشورمان سال گذشته توافقنامه اوراسیا را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که بازار روسیه ۴ میلیارد دلار کفش و محصولات چرمی وارد می کند، پس این بازار شناسایی شده است ولی برای گرفتن سهم خود از واردات روسیه و بازارهای هدف چه اقداماتی صورت دادیم؟

راه اندازی مراکز تجاری در روسیه و کشورهای هدف

این فعال تعاونی حوزه چرم، شرکت در نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش روسیه و افتتاح شوروم های دائمی و فعال برای بازاریابی مستمر در روسیه، تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنعت چرم و کفش برای ایجاد سازمان قوی صادراتی از دل بخش خصوصی، حمایت معنوی سازمان توسعه تجارت، صدور مجوز ایجاد مراکز تجاری در روسیه و رفع موانع و قوانین دست و پاگیر را از جمله راهکارهای تقویت و توسعه صادرات کشور عنوان کرد.

به گفته جعفری، حمایت وزارت تعاون از طریق صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون و بانک توسعه تعاون در راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف در تحقق این هدف موثر است.

این کارآفرین بخش تعاون، با اشاره به نامگذاری سال به نام “جهش تولید” و تاکید مقام معظم رهبری بر تکیه بر توان و ظرفیت داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار کرد: موضوع حمایت از تولید چند سالی است که جزو تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری است و قرار دادن آن در نامگذاری سالهای اخیر نشان دهنده اهمیت موضوع برای کشور به ویژه شرایط فعلی است که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

توسعه صادرات غیرنفتی و محصولات چرم در اولویت کشور 

وی افزود: در این شرایط هر قدر به جبهه تولید و خط مقدم آن که تولیدکنندگان هستند کمک شود به نظام و مردم خدمت شده و غفلت از این مساله در سال جهش تولید شایسته نیست.امروز مساله صادرات غیرنفتی یک اولویت وصف ناپذیر است و در این راستا توسعه صادرات محصولات چرم و کفش ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته جعفری اولین حمایتی که می تواند در جهت تقویت صادرات غیرنفتی صورت گیرد، اصلاح قوانین زائد و دست و پاگیر است و تفسیرهای متعددی که بعضا از بخشنامه ها در حمایت از تولید وجود دارد باید رفع شود.

این فعال تعاونی حوزه چرم در پایان گفت: امروز یکی از مجموعه های بزرگ کفش که برندی ملی است و نماد بزرگ صنعت چرم و کفش کشور به شمار می رود در اختیار صندوق بازنشستگی است اما سهم ناچیزی در حمایت از تولید داخلی و صادرات محصولات این صنعت بزرگ و اشتغالزا دارد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید