امروز: شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 13 ذو القعدة 1446 | 2025-05-10
کد خبر: 151123 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1396 - 14:28 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی پایگاه صلح خبر ؛ سعید محمدزاده در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۵ حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد بار کشور باید به ریل منتقل شود، گفت: برای دستیابی به این هدف اقدامات بزرگی در بخش زیرساخت انجام شده است که نمونه آن سیر صعودی انتقال […]

به گزارش مجله اقتصادی پایگاه صلح خبر ؛

سعید محمدزاده در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۵ حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد بار کشور باید به ریل منتقل شود، گفت: برای دستیابی به این هدف اقدامات بزرگی در بخش زیرساخت انجام شده است که نمونه آن سیر صعودی انتقال بار از جاده به ریل در طول سال های گذشته است.

وی سیاست راه آهن را کاهش تعرفه حمل و نقل ریلی در بخش مسافر ذکر و اظهار کرد: برنامه داریم تا این تعرفه در سال های آینده به صفر رسیده و درآمد راه آهن از طریق جابجایی بار جبران شود.

محمدزاده اجرای قانون معافیت شرکت های حمل و نقل ریلی از مالیات و ارزش افزوده را به عنوان یکی از مصوبات برنامه ششم یادآور شد و افزود: براساس برنامه ششم سرمایه گذاری در ریل مانند سرمایه گذاری در مناطق محروم محاسبه می شود که شامل مشوق ها و معافیت های فراوانی خواهد بود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی که از سال ۹۳ تا ۹۵، ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی به راه آهن اختصاص یافت که معادل ۱۰ سال پیش از آن است. همچنین طول سال های گذشته یک درصد از درآمد فروش نفت و گاز نیز به شرکت راه آهن تخصیص یافت.

وی یکی دیگر از مصوبات برنامه ششم توسعه را ایجاد شرکت راه آهن حومه ای دانست و ادامه داد: راه آهن حومه ای صرفه جویی فراوانی در مصرف سوخت دارد به طوری که هر یک نفر کیلومتر که از قطار حومه ای استفاده کند معادل ۷۲ سی سی صرفه جویی در مصرف بنزین است که توسعه آن صرفه جویی فروانی در مصرف سوخت در پی خواهد داشت.

محمدزاده در پایان برخی از برنامه های شرکت راه آهن را امضای قرارداد خرید و ساخت ۶۰۰۰ واگن باری با استفاده از منابع مالی فاینانس خارجی، برقی کردن راه آهن تهران – مشهد و گرمسار – اینچه برون، بهره برداری از خطوط راه آهن تهران – کرج، بهره برداری از خطوط راه آهن قزوین -زنجان، خط دوم باری بافق – اصفهان در دست اقدام خواهد داشت.

در پایان اظهارات محمدزاده، قرارداد ساخت واگن میان شرکت راه آهن و با دو شرکت واگن سازی داخلی به صورت ویدیو کنفرانس به امضا رسید.

35225

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید