امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 282274 |
تاریخ انتشار : 06 خرداد 1398 - 12:06 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که گسترش نقد سازنده باعث تسریع در پیمودن پله‌های ترقی و پیشرفت در کشور می‌شود، گفت: نقد باید بدون غرض، صادقانه و به همراه مصداق و راه حل مطرح شود تا نتیجه آن سازنده باشد. علی ابراهیمی در […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که گسترش نقد سازنده باعث تسریع در پیمودن پله‌های ترقی و پیشرفت در کشور می‌شود، گفت: نقد باید بدون غرض، صادقانه و به همراه مصداق و راه حل مطرح شود تا نتیجه آن سازنده باشد.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به شیوه‌های صحیح نقد و ضرورت پرهیز از نقد غیرحرفه‌ای اعلام نمود: مسلماً هر نوع فعالیت و کاری حتی در اوج موفقیت ایراداتی دارد و نقد به آن وارد است که شنیدن نقدها می‌تواند به بهبود عملکرد و ارتقا منجر شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یک نقد زمانی مؤثر است که به همراه مطرح کردن اشکالات و ایرادات راه حلی برای رفع آنها نیز ارائه دهد. اگر صرفاً اشکالات بیان شود و راه حلی برای حل آنها مطرح نشود نقد به نتیجه‌ای نمی‌رسد و در اصل سازنده نیست.

نماینده مردم شازند در مجلس تصریح کرد: بهترین روش برای بیان نقد مطرح کردن صادقانه مسائل و ارائه راهکار است. اما آنچه که متأسفانه در کشور ما رایج است این است که منتقدین در هر زمینه بدون مهابا و حتی بدون در نظر گرفتن نقاط مثبت صرفاً انتقاد کرده و در نهایت نتیجه‌ای نیز ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر ما نقد سازنده را در کشور در یک فضای صمیمی و گسترده دنبال کنیم مراحل تکامل و پیشرفت را سریع‌تر طی خواهیم کرد چرا که نقد سازنده معایب را نشان داده و راه اصلاح آن را نیز نشان می‌دهد. نقد باید بدون غرض، صادقانه و به همراه مصداق و ارائه راهکار باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه در ترویج نقد سازنده اعلام نمود: جمعیت دانشجویی یک جمعیت باسواد است و گروه پویای جامعه محسوب می‌شود. زمانی که اطلاعات صحیح در اختیار دانشجویان قرار گیرد آنها نیز نقدهای سازنده‌ای خواهند داشت. مسئولین دانشگاه‌ها باید اطلاعات دقیق و صحیحی را در اختیار دانشجوها قرار داده تا آنها از وضعیت جامعه مطلع شوند و سپس به دور از هیجانات و جوهای روانی مقطعی از نظر کارشناسی این افراد استفاده شود.

وی در پایان گفت: دانشگاه می‌تواند نقش سازنده‌ای در ترویج نقد سازنده داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید