امروز: چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 20 ذو الحجة 1445 | 2024-06-26
کد خبر: 329336 |
تاریخ انتشار : 28 آذر 1398 - 13:43 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/همدان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آیت الله تألهی بقیه السیف علما بوده‌اند و این عالم گرانقدر مایه برکت جهان بشریت هستند. سیدعباس صالحی در کنگره ملی آیت الله تألهی که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/همدان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آیت الله تألهی بقیه السیف علما بوده‌اند و این عالم گرانقدر مایه برکت جهان بشریت هستند.

سیدعباس صالحی در کنگره ملی آیت الله تألهی که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله تألهی از لحاظ اخلاق نظری و اخلاق عملی شخصیتی است که صدها شاگرد را تربیت کرده است، افزود: در سراسر جهان تشیع در 150 سال اخیر، هزار نفر بر سفره علم، اخلاق و عرفان این عالم والاقدر نشسته‌اند.

 

وی ادامه داد: آیت الله تالهی مکتب اخلاقی و عرفانی را پدید آورد که از نظر عملی و نظری نقاط برجسته متمایزی با سایر مکاتب پیش از ایشان داشت؛ بنابراین عرفان اسلامی در هزار و 400 سال پیش شاخه‌های متعددی داشته که یکی از برجسته‌ترین آنها به وسیله ملاحسین قلی آخوند همدانی پدید آمد و شاگردان بسیاری مسیر ایشان را ادامه دادند. همچنین این مکتب در سیر تحول و تکامل خود مسیری را به وجود آورد که به مرحله تاسیس رسید.

 

وی با اشاره به اینکه جریان ایجاد شده توسط آیت الله تألهی در عرفان و اخلاق عملی ویژگی‌های مشخصی دارد، گفت: تعبد به شریعت در مکتب ایشان از جایگاه والایی برخوردار بوده و دغدغه مرحوم ملاحسین قلی همدانی و شاگردان ایشان نیز این مهم بوده است.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تکرار این بزرگداشت‌ها می‌توانند راهگشای نسل آینده باشند، گفت: این کنگره فرصتی برای بازسازی فکری و سلوکی این شخصیت والا به علاقه مندان عرفان و به ویژه آیندگان است. همچنین تجلیل از بزرگان جدای از تکلیف در نشر علم، الگوسازی برای نسل جوان نیز به شمار می‌آید.

 

وی با تاکید بر اینکه عارفان و عالمان که جانشینان پیامبران هستند، مانند مشعل‌هایی می‌مانند که راه  مردمان عصر خویش را روشن می‌سازند، گفت: آیت الله تألهی از جمله عارفان و عالمان بزرگ است که در همدان پرتو افکنده  و جذبه الهی  او دل‌ها را به هم نزدیک ساخته است.

 

غلامی همچنین افزود: دانش، بصیرت و پارسایی سه مورد از ویژگی‌های وجودی این عالم برجسته است که با مراتب معنوی خود از زمانه خویش غافل نبود و همواره با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب نیز همگام بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید