امروز: شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 22 جماد أول 1446 | 2024-11-23
کد خبر: 423282 |
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1399 - 11:06 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر وزیر آموزش‌وپرورش گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی، موضوع مشترک دو وزارتخانه آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. به گزارش صلح خبر، محسن حاجی میرزایی در نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی، موضوع مشترک دو وزارتخانه آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش صلح خبر، محسن حاجی میرزایی در نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول با حضور علی‌اکبر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری سراسر کشور و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست دستیابی به هم‌افزایی و همکاری مشترک بین دستگاه‌ها است تا بتوانیم سریع‌تر به هدف نهایی سازمان برسیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این که فرهنگ جامعه و میراث فرهنگی هر کشور، محصول یادگیری است، گفت: انسان‌ها ابتدا یادگیرنده هستند و سپس براساس میزان و کیفیت یادگیری، به انسان‌هایی خلاق و یادآور تبدیل می‌شوند. تمام مجموعه‌ها با یادگیری ارتقا می‌یابند و مأموریت وزارت آموزش‌وپرورش، تسهیل، تسریع و راهبری یادگیری است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به این که برای دستیابی به تمام اهداف باید از یادگیری شروع کنیم، اظهار کرد: آنچه آموزش‌وپرورش را به نهاد آینده‌ساز و هویت‌ساز جامعه تبدیل می‌کند، آموزش یادگیری است اما ابتدا انسان‌ها باید یاد بگیرند که چگونه بیاموزند.

وی گفت: افراد در ارتباط با محیط و اجتماع می‌آموزند و چگونگی ارتباطات هر شخص با دیگران و محیط، عرصه‌های ناب یادگیری را برای آن شخص فراهم می‌آورد.

حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های یادگیری در دنیا و جامعه ما این است که چطور نهادهای مختلف می‌توانند با ترکیب و تلفیق هوشمندانه، هم‌افزایی ایجاد کنند و در جهت حمایت از مأموریت‌ها، هم‌راستا شوند و نقش آفرینی کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این که موضوع مشترک دو وزارتخانه در نشست امروز، توسعه آموزش‌های مهارتی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی است، گفت: وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در عرصه‌های مختلف مانند حوزه خدمات مسافرتی، آشنایی با مفاخر فرهنگی، آشنایی با میراث فرهنگی، تجهیز و غنی‌سازی مکان‌های فرهنگی، تجهیز و تقویت گردشگری به‌عنوان عنصر مهم یادگیری، حمایت از توسعه صنایع‌دستی، تأمین فرصت‌های مناسب برای آشنایی دانشجو معلمان با مفاهیم فرهنگی و نیاز فرهنگی، برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های مشترک آموزشی برای تجهیز معلمان به ظرفیت‌هایی که آن را آموزش دهند و مشارکت در ایجاد هنرستان‌هایی که با آموزش مهارت‌های لازم و توسعه‌ آگاهی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی و تأمین نیروی کار ماهر با وزارت میراث فرهنگی، گردگشگری و صنایع دستی همکاری کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حاجی میرزایی گفت: فارغ‌التحصیلی دانش آموزان الزاماً نباید به دانشگاه متصل شود بلکه برای بسیاری از مشاغل نیاز به مهارت در سطوح عمومی داریم و باید بتوانیم در دوره تحصیلات عمومی، دانش آموزان را برای این مشاغل آماده کرده و مهارت‌های لازم را به آن‌ها آموزش دهیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید