امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 439556 |
تاریخ انتشار : 08 خرداد 1400 - 17:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر صلح خبر/آذربایجان شرقی رئیس کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: آفات جنگل های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد.  علی قنبری با اشاره به اهمیت جنگل های ارسباران بعنوان بازمانده دوران سوم زمین شناسی، اظهار کرد: این جنگل ‌ها از […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

صلح خبر/آذربایجان شرقی رئیس کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: آفات جنگل های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد.

 علی قنبری با اشاره به اهمیت جنگل های ارسباران بعنوان بازمانده دوران سوم زمین شناسی، اظهار کرد: این جنگل ‌ها از ارزش و اهمیت ژنتیکی و تنوع زیستی فوق العاده ای برخوردار بوده و این امر مسئولیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را در حفاظت از این جنگل ها سنگین کرده است. 

وی افزود: آفت بخشی از فون جنگل بوده و باتوجه به اینکه جنگل یک اکوسیستم طبیعی است، باید تا قبل از رسیدن آفت به آستانه خسارت زایی از دخالت در جنگل خودداری کرده و اجازه داد آفت بوسیله دشمنان طبیعی خود کنترل شود. 

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حالت طغیانی آفت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی برابر نظر و مصوبات کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اقدامات کنترلی و مقابله ای مقتضی را برای پایین آوردن جمعیت آن انجام می‌دهد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی؛ وی گفت: آفات جنگل‌های ارسباران بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می گیرد و با توجه به نوع آفت و مرحله زیستی و میزان جمعیت آن تدابیر لازم اتخاذ می‌شود که در این راستا در هفته گذشته تعدادی از اعضای کارگروه تخصصی گیاهپزشی اداره کل از جنگل های ورزقان بازدید داشتند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید