امروز: شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 10 شعبان 1446 | 2025-02-08
کد خبر: 392613 |
تاریخ انتشار : 17 مهر 1399 - 10:43 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی این سازمان افزایش گروه های هفتگانه تحت پوشش است، گفت: مطالعات رسمی افزایش طیف های تحت پوشش با مطالعات روی دیرآموزان آغاز شده است و هدف آن افزایش افراد تحت پوشش تعلیم و تربیت استثنایی […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی این سازمان افزایش گروه های هفتگانه تحت پوشش است، گفت: مطالعات رسمی افزایش طیف های تحت پوشش با مطالعات روی دیرآموزان آغاز شده است و هدف آن افزایش افراد تحت پوشش تعلیم و تربیت استثنایی است.

به گزارش صلح خبر، سید جواد حسینی در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز ویژه دانش آموزان با آسیب ذهنی اسلامشهر که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و خیر مدرسه ساز مهندس فرشچی برگزار شد اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی  ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز است که ۱۵۰ مدرسه از این تعداد تا پایان سال کلنگ زنی خواهد  شد و در حال حاضر این مدرسه نود و هشتمین  مدرسه  از ۱۵۰ مدرسه است که کلنگ زنی یا افتتاح شده است.

وی افزود: امروز امتداد نیکویی و بصیرت را کلنگ زنی خواهیم کرد و این کلنگ زنی در ادامه طرح «از خشت تا بهشت» و آغازی خوب برای انجامی مطلوب است که هفت ماه پیش آغاز شد.

معاون وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه سه مدرسه دیگر نیز در شهرستان های استان تهران ساخته خواهد شد، اظهارکرد: ۱۵۳ هزار دانش آموز استثنایی در هفت طیف تحت پوشش تعلیم و تربیت استثنایی قرار دارند.

حسینی با بیان اینکه باید تلاش کنیم هر چقدر بیشتر دانش آموزان استثنایی را از تفکیک به سمت تلفیق و فراگیر سازی هدایت کنیم، اظهارکرد: تا جایی که امکان‌پذیر است  این دانش آموزان باید با دیگر دانش آموزان عادی درس بخوانند و یک مدرسه استثنایی پشتیبان چندین مدرسه که دانش آموزان استثنایی را پذیرش کرده اند، قرار می گیرد.

وی افزود: آرمان نهایی ما حرکت از سمت تلفیق به سمت فراگیر سازی است و آن زمانی است که تمام ارکان نظام مدرسه آنچنان آمادگی پیدا کنند که پذیرای انواع مختلف دانش آموزان ‌باشند و دیگر انواع مدرسه ها در نظام آموزشی حذف شود و یک نوع  مدرسه داشته باشیم.

حسینی تصریح کرد: اینگونه مدارس باید قدرت پیاده سازی انواع روش های آموزشی برای اساس تفاوت های فردی دانش آموزان مختلف از تیز هوش تا با نیاز ویژه را داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بسته تحولی مدرسه انطباقی گفت: ‌در سال جاری یک مدرسه الگویی پذیرا و یک مدرسه اتیسم در هر استان از تمام ابعاد فیزیکی تجهیزاتی، محتوایی، معلمان، دانش آموزان عادی و والدین برای حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهد شد تا این مدارس بتوانند الگویی برای دیگر مدارس باشند.

حسینی با طرح این سوال که  آیا نظام تعلیم و تربیت تمام دانش آموزان با نیازهای ویژه را شناسایی به موقع کرده و است و تحت پوشش تعلیم و تربیت استاندارد قرار می دهد، اظهارکرد: پاسخ به این سوال اکنون منفی است زیرا همه دانش آموزان با نیازهای ویژه به موقع شناسایی نشده اند و تحت تعلیم و تربیت استاندارد و مداخلات بهنگام قرار نمی گیرند.

وی افزود: برای حل این مشکلات در سازمان آموزش و پرورش استثنایی بسته تحولی مداخلات به هنگام طلایی بر اساس آموزه ای سند تحول بنیادین تدوین و اجرایی شده است.

حسینی تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی از بدو تولد کودکان با نیاز ویژه را تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار می دهد و پیش دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی بر خلاف آموزش و پرورش استثنایی اجباری و ممکن است از بدو تولد هم باشد.

معاون وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی  افزایش گروه های هفتگانه تحت پوشش است، اظهار کرد: مطالعات رسمی افزایش طیف های تحت پوشش با مطالعات روی دیرآموزان آغاز شده است و هدف آن افزایش افراد تحت پوشش تعلیم و تربیت استثنایی است.

وی افزود: ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه و گسترش عدالت ترجیحی آموزشی از جمله برنامه هایی است که به جد در آموزش و پرورش استثنایی در حال پیگیری است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی پنج تا ۱۰ برابر امکانات بیشتر از آموزش و پرورش عادی نیاز دارد، اظهار کرد: استاندارد سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش عادی ۸.۳ متر مربع است و این استاندارد در آموزش و پرورش استثنایی ۲۸ متر مربع است که در حال حاضر این عدد در استثنایی ۱۰ متر مربع است و همت همه خیرین را می‌طلبد.

وی افزود: خیرین در قلب آموزش و پرورش جای دارند و ۳۰ درصد مدارس با همت خیرین ساخته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، این مدرسه ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با زیر بنای بیش از ۱۰۰۰ متر مربع برای دوره های پیش دبستانی و ابتدایی پسران آسیب دیده ذهنی در اسلامشهر با همت خیر مدرسه ساز مهندس فرشچی ساخته خواهد شد علاوه بر ساخت مدرسه در کنار ساختمان آموزشی، سه سوئیت برای اسکان و اقامت های اقتضایی دانش آموزان احداث خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید