به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش سینماپرس، متن این بیانیه به شرح ذیل است: به دلیل عدم وجود یک سازوکار مناسب برای شناسایی قصهگوهای مستعد و یافتن طرح یا فیلمنامههای مناسب جهت تولید و سرمایهگذاری،تهیهکنندگان برای انتخاب پروژههای جدید خود با مشکلات مختلفی روبرو هستند و سرمایهگذاران و اسپانسرها نیز برای ورود گسترده و همهجانبه به صنعت سینما با تردیدهایی مواجه هستند. از این رو جامعهی صنفیتهیهکنندگان قصد دارد با تأسیس دپارتمان طراحی و گسترش پروژه هم به ساماندهی و […]
به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛
به گزارش سینماپرس، متن این بیانیه به شرح ذیل است:
به دلیل عدم وجود یک سازوکار مناسب برای شناسایی قصهگوهای مستعد و یافتن طرح یا فیلمنامههای مناسب جهت تولید و سرمایهگذاری،تهیهکنندگان برای انتخاب پروژههای جدید خود با مشکلات مختلفی روبرو هستند و سرمایهگذاران و اسپانسرها نیز برای ورود گسترده و همهجانبه به صنعت سینما با تردیدهایی مواجه هستند. از این رو جامعهی صنفیتهیهکنندگان قصد دارد با تأسیس دپارتمان طراحی و گسترش پروژه هم به ساماندهی و شناسایی قصهگوهای گمنام و مستعد بپردازد و هم زمینه را برای ورود مطمئن سرمایهگذارها و اسپانسرها جهت سرمایهگذاری در تولیدات سینمایی مهیا کند.
دپارتمان طراحی و گسترش پروژه در گام اول قصد دارد «بازار خلاقیت» را راهاندازی کند. هدف این بازار یافتن طرحها یا فیلمنامههای جذاب و ساماندهی آنها در یک سامانهی آنلاین است که تنها تهیهکنندگان،سرمایهگذاران و اسپانسرها به آن دسترسی دارند. فیلمنامهنویسان با ثبت تکصفحهی آثار خود در این بازار، توانایی خود در قصهگویی و بسط ایدهها در قالب دوخطی و سیناپس را به معرض نمایش میگذارند. از آنجا که صیانت از حقوق معنوی فیلمنامهنویسان و تهیهکنندگان یکمطالبهی دوسویه است، دپارتمان طراحی و گسترش پروژه بر نحوهی عقد قرارداد، فروش فیلمنامه و اختلافات احتمالی طرفین رسیدگی خواهد کرد.
«بازار خلاقیت» بانک فیلمنامه نیست و در حیطهی ثبت فیلمنامه ورود نمیکند. شرط لازم برای ارائهی آثار به این بازار، ثبت فیلمنامهی کامل (و نه طرح) در بانک فیلمنامهی خانه سینماست. اما از آنجا که در فروش فیلمنامه این دپارتمان طراحی و گسترش پروژه است که نقش واسطه میانتهیهکننده و فیلمنامهنویس را ایفا میکند، مرجع رسیدگی به اختلافات میان طرفین، کمیتهی داوری جامعه صنفی تهیهکنندگان خواهد بود.
یکی از معضلات اخیری که سینمای ایران با آن روبهروست، عدم تمایلسرمایهگذاران و اسپانسرهای بزرگ به ورود به حیطهی تولیدات سینمایکشور است. در معدود مواردی که شاهد حضور آنها بودهایم، متأسفانه سرمایهگذاری و حمایت مالی آنها به تولید فیلمهای متوسطی ختم شده که در گیشه حتی قادر به بازگرداندن دستمزد ستارگان خود نیزنبودهاند. لذا، وجود یک مرکزی که سرمایهگذاران و اسپانسرها بتوانند به آن اطمینان کنند و از طریق آن به طور گسترده در عرصهی تولیداتسینمایی حضور فعالی داشته باشند همواره یکی از دغدغههای جامعه صنفی تهیهکنندگان بوده است. از این رو، دپارتمان طراحی و گسترش پروژه میتواند برای سرمایهگذاران و اسپانسرها نقطهی اتکایی باشد تا سرمایهگذاریها و حمایتهای مالی آنها از تولیدات سینمایی ثمر و بازده قابل توجهی داشته باشد.
طی سالها فعالیت جامعه صنفی تهیهکنندگان، تنها تعداد معدودی از تهیهکنندگان بودهاند که با مراجعه به محل صنف درخواست فیلمنامههایمناسب یا بررسی فیلمنامههای پیشنهادی جهت تولید داشتهاند و آنها پس از مشورت با کارشناسان این صنف اقدام به تولید آثاری نمودهاند که در گیشه با بازگشت سرمایه روبرو شده است. لذا جامعه صنفیتهیهکنندگان از طریق دپارتمان طراحی و گسترش پروژه قصد دارد خدمات طراحی و گسترش پروژه را نیز به تهیهکنندگان عضو جامعه صنفیتهیهکنندگان ارایه کند. با توجه به اینکه بسیاری از تولیدات سالانهیسینمای ایران در گیشه شکست میخورند، مکانیسمی برای طراحیپروژه درنظر گرفته شده که نه تنها احتمال شکست تجاری فیلم کاهش مییابد، بلکه شانس آن را برای دستیابی به مخاطب فراگیر افزایشمیدهد.
علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهی «دپارتمان طراحی و گسترش پروژه» و پیگیری اخبار مرتبط با آن میتوانند به سایت رسمی جامعه صنفی تهیهکنندگان به نشانی irproducersguild.org مراجعه کنند.
Let’s block ads! (Why?)
سینماپرس
اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.
قوانین خبریار صلح خبر
- لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
- از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.