امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 184852 |
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1396 - 12:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر آغاز دور جدید اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران     جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی و دبیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا و امورخارجه این کشور با سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های فرانسوی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.   وزیر راه و شهرسازی در این […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

آغاز دور جدید اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران

 

آغاز دور جدید اعطای اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران

 

جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی و دبیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا و امورخارجه این کشور با سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های فرانسوی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

 

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه و بعد از مطرح شدن نظرات مدیران شرکت‌های فرانسوی، گفت: خوشبختانه جلسات ایران و فرانسه به گفت‌وگوهای مداوم تبدیل شده و تعداد قراردادهای دو کشور درحال گسترش است و اکنون تنها بحث عمده تامین مالی پروژه‌ها است.

 

آخوندی دراین باره توضیح داد: خوشبختانه طی مذاکراتی که با دولت فرانسه صورت گرفت، در خصوص تامین مالی پروژه‌ها در قالب وام‌های خزانه‌داری فرانسه به نتیجه
رسیده‌ایم و پاریس دراین باره طرح روشنی را به ما ارائه خواهد داد.

 

وی از پیشنهاد اعطای اعتبار ۷۰ میلیون یورویی فرانسه به ایران خبر داد و گفت: اکنون نامه‌ امضا شده این وام از سوی وزیر اقتصاد فرانسه خانم بورن، توسط آقای ژان باتیست لوموئن، دبیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا و امور خارجه اين كشور به ایران آورده شده است که به عنوان آغاز یک دوره جدیدیاز جهت اعطای اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران خواهد بود.

 

آخوندی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات در سطح دو دولت و سیستم‌های بانکی دو کشور به راهکارهای خیلی روشنی دست یابد و ادامه داد: قاعدتا انتظار ما و شما این
است که کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا بتوانند از شرکت‌های اروپایی برای فعال شدن در بازار ایران حمایت کنند.

 

حوزه هوایی نخستین اولویت برای نوسازی

 

وزیر راه و شهرسازی به تشریح حوزه‌های مورد اولویت ایران پرداخت و ازحوزه هوایی به عنوان نخستین اولویت برای نوسازی خبر داد و گفت: درحوزه هوایی اعم از
فرودگاه، هواپیما، موتور و تمام بیزینس‌های مرتبط با صنعت هوانوردی به دنبال نوسازی و ارتقای سیستم‌ها هستیم. حوزه دوم که به شدت برای ما مهم است، بحث ریل است که خوشبختانه شرکت‌های فرانسوی اکنون با مقامات ریلی ما مذاکرات مستقیمی را دارند.

 

وی، نوسازی ناوگان و ارتقای فناوری و سطح تکنولوژی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در ریل یک سرمایه‌گذاری سبز است و با کنفرانس
پاریس هم راستا است، فرانسه می‌تواند به کمک ایران بیاید. ما هدف بسیار بزرگی مبنی بر افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی از بار به ۳۰ درصد و از مسافر به ۲۰ درصد
داریم و به همین خاطر نیازمند حجم سرمایه‌گذاری زیادی در شبکه راه‌آهن و  در بخش نوسازی واگن هستیم. ما بسیار علاقه‌مند هستیم با دولت فرانسه در خصوص چند پروژه مشخص به تفاهم برسیم و اعلام حمایت دولت فرانسه را از این پروژه‌ها داشته باشیم.

 

همکاری با فرانسه در پروژه‌های ریلی

 

آخوندی، حمل‌ونقل حومه‌ای و حمل‌ونقل ریلی اطراف تهران و هم‌چنین ریل پایه کردن بندر امام و شهید رجایی را از جمله پروژه‌های مشخصی دانست که ‌می‌توان با
کمک فرانسه آغاز کرد و گفت: برقی‌کردن برخی محورهای مهم شبکه حمل‌ونقل ایران و همچنین راه‌آهن تهران -تبریز نیز دیگر پروژه مهمی است که علاقه‌مندیم از جهت پشتیبانی مالی با دولت فرانسه دراین خصوص مذاکرات مشخصی را داشته باشیم.

 

وی همچنین به موضوع نوسازی ناوگان جاده ای ایران اشاره کرد و با بیان اینکه این مهم نیز با بحث کنفرانس پاریس کاملا هم راستا است، گفت: مشخصا به دنبال نوسازی ۶۵ هزار کامیون ایرانی هستیم، عمر این کامیون‌ها بالای ۲۵ سال است و دو برابر نرمال گازوئیل مصرف می‌کنند و ایجاد آلودگی بسیار گسترده‌ای دارند.
برای ۱۷ هزار کامیون قرارداد نوسازی داریم و علاقه‌مندیم از سیستم‌های بین‌المللی برای این مهم کمک بگیریم.

 

آخوندی با بیان اینکه در حوزه لجستیک فکر می‌کنیم که شرکت‌های اروپایی باید در ایران تاسیسات لجستیکی داشته باشند، گفت: اگر شرکت‌های اروپایی از قبیل ایرباس و توتال می‌خواهند به بازار منطقه راه پیدا کنند، نیازمند انبارهای بزرگ لجستیکی هستند.

 

این درحالی است که در حال حاضر شرکت‌های بزرگ اروپایی در ایران دپوی انبار خوبی ندارند و ما علاقه مندیم امتیازاتی را در بنادر و مناطق آزاد و حتی در شهر فرودگاهی امام برای دپوی تاسیسات لجستیکی به شما بدهیم.

 

وزیر راه و شهرسازی در تکمیل چرایی پیشنهاد خود گفت: این تصمیم از یک طرف علامتی است به بازار ایران که ورود اروپایی‌ها به ایران موقت نیست و فقط قصد فروش
ندارند بلکه قصد اصلی پشتیبانی است و حضورشان حضور بلندمدتی است و دیگری اینکه یک بیزینس سودآوری برای اروپایی‌ها خواهد بود.

 

خبرآنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید