به گزارش صلح خبر به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، ولی تیموری در نخستین جلسه برنامهریزی و هماهنگی رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ که در محل این معاونت گردشگری تشکیل شد، گفت: با توجه به اهمیت برگزاری رویداد بینالمللی اکسپو در سال۲۰۲۰ در کشور امارات و با توجه به مصوبه هیات دولت در خصوص مشارکت باشکوه جمهوری اسلامی ایران در این رویداد و همچنین عضویت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کمیته فرهنگی و هنری ستاد ملی این رویداد جهانی، بنا به دستور ریاست سازمان، بسیج تمام ظرفیتهای موجود برای مشارکت حداکثری سازمان به عهده معاونت گردشگری و به تبع آن دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سپرده شده است.
او افزود: پیرو این وظیفه، برنامهریزی برای تشکیل «ستاد داخلی اکسپو ۲۰۲۰ سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری» در محل معاونت گردشگری انجام شده است تا پیرو آن با حضور نمایندگان دائمی معاونتهای تخصصی سازمان، شامل حوزههای میراثفرهنگی، صنایعدستی، گردشگری و سرمایهگذاری، بخش خصوصی هر سه حوزه، سمنها، ذینفعان و نیز ادارات کل استانها در تقویم جلسات منظم و دائمی، مشارکت حداکثری سازمان در این رویداد مهم رقم زده شود.
تیموری با اشاره به اینکه اکسپو به عنوان یک رویداد مهم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، محلی برای معرفی ظرفیتها و دستاوردهای هر سه حوزه تخصصی سازمان به شمار میآید، ادامه داد: تخمین بازدید ۲۵ میلیون نفر از اکسپو ۲۰۲۰ و نیز قرار گرفتن محل برگزاری این رویداد در کشوری اسلامی با فاصله مسافتی کوتاه از ایران، جملگی فرصتی ممتاز و ویژه برای حضور و بهرهبرداری حداکثری از این مهم، پیش روی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گشوده است.
معاون گردشگری در تشریح اهمیت اکسپو و تلاش برای بهرهمندی از این امکان، اظهار کرد: این رویداد مهم بینالمللی پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و المپیک سومین رویداد مهم جهان است، به گونهای که اکسپوها را المپیک فرهنگ ملل نامیدهاند. همچنین تاکنون ۶۰ اکسپو در ۲۴ شهر برگزار شده که آخرین آن در سال ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا بوده است.
تیموری افزود: با وجود اینکه تاریخ برگزاری اکسپو ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ تا ۲۱ فرودینماه ۱۴۰۰ است و به ظاهر زمان زیادی باقی مانده اما نیاز است با طراحی تقویم جلسات ستاد داخلی اکسپو سازمان، حضور فعال و دائمی نمایندگان آن، برنامهریزی دقیق، ارائه طرح و برنامه و تامین اعتبارات مورد نیاز در این فاصله زمانی، فرصت موجود غنیمت شمرده شود.
او با بیان اینکه بیشک فرصتی طلایی پیش روی بخش خصوصی و ذینفعان هر سه حوزه میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری برای فروش محصولات، عرضه توانمندیها و نیز ارتباط با مخاطبان و بازارهای هدف ایجاد میشود، گفت: از کل فضای ۴۳۸ هکتاری اکسپو، فضای تخصیصیافته به کشور ایران، ۲۰۱۴ مترمربع است که محل استقرار آن نیز مطلوب است و در میان کشورهای فرانسه و مکزیک قرار دارد. همچنین مقرر است ۴۰۰ متر فضای تجاری ایجاد و در این بخش امکان فروش محصولات بخش خصوصی فراهم شود.
تیموری در ادامه با تاکید بر الزام هماهنگی تم برنامههای قابل ارائه از سوی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری با شعار اکسپو ۲۰۲۰، اظهار کرد: شعار اصلی اکسپو در این دوره «پیوند ذهنها و خلق آینده» است و شعار فرعی آن «فرصتها، تحرک و پایداری» به شمار میآید که نیاز است مفهوم این عبارات، پیوست تمام برنامهریزیهای پیش روی ستاد داخلی سازمان قرار گیرد.
معاون گردشگری همچنین با اشاره به اهمیت امر بازاریابی و تبلیغات گردشگری در این رویداد مهم گفت: بالغ بر ۱۹۰ کشور و سازمان بینالمللی اعلام آمادگی کردهاند در اکسپو ۲۰۲۰ دبی که یکی از سه رویداد بزرگ جهان است، حضور داشته باشند که این امر فرصت مغتنمی را برای معرفی ظرفیتها و بازاریابی حوزه گردشگری فراهم خواهد آورد.
تیموری حضور نمایندگان دائمی در جلسات هفتگی ستاد داخلی اکسپو ۲۰۲۰ سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری را طبق تقویم هفتگی جلسات، الزامی اعلام کرد و ارائه طرح و برنامهریزی هر سه حوزه تخصصی سازمان برای حضور در این رویداد مهم بینالمللی را در دستور کار قرار داد.
انتهای پیام