به گزارش صلح خبر به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، نادر جنتی، معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان مشمول موضوع ماده(۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ مکلفند اطلاعات معاملات فصلی خود را تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل از طریق سامانه عملیات الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir برای سامانه معاملات ارسال و یا صورت لوح فشرده در قالب اطلاعات درخواستی سازمان، به اداره امور مالیاتی ارائه کنند.
وی با بیان اینکه مهلت ارسال صورت معاملات فصل زمستان ۱۳۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال است، افزود: همچنین براساس پیشنهاد مورخ ۱۳۹۶/۸/۱۳ سازمان امور مالیاتی کشور و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی در اجرای اختیارات تبصره (۳) ماده (۱۰) آیین نامه موضوع تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم، مهلت ارسال اطلاعات فصول بهار، تابستان و پاییز سال ۱۳۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تمدید شده است.
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: از آنجایی که موکول کردن ارسال اطلاعات به روزهای پایانی مهلت قانونی با توجه به حجم زیاد اطلاعات واصله ممکن است موجب بروز مشکلات شود، لذا بهتر است مودیان مالیاتی ارسال صورت معاملات فصلی خود را به روزهای پایانی موکول نکرده و در اسرع وقت براساس ترتیبات یاد شده نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام کنند.
جنتی خاطرنشان کرد: مطابق قانون مالیات های مستقیم عدم ارسال فهرست صورت معاملات فصلی در مهلت مقرر قانونی مشمول جرایم مالیاتی می شود.