امروز: دوشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 25 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-28
کد خبر: 481343 |
تاریخ انتشار : 17 شهریور 1401 - 12:06 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قزوین امروز بعد از چندین سال حسرت، فوتبال دوستان قزوینی صاحب تیمی بومی و متعلق به خودشان با نام «شمس آذر» شده‌اند که پس از چند فصل حضور در لیگ آزادگان (دسته اول)، امسال مقتدرانه لیگ آزادگان را آغاز کرده و به کابوسی برای رقبا تبدیل شده است. مجید برخورداری، کارشناس مدیریت در یادداشتی […]

صلح خبر/قزوین امروز بعد از چندین سال حسرت، فوتبال دوستان قزوینی صاحب تیمی بومی و متعلق به خودشان با نام «شمس آذر» شده‌اند که پس از چند فصل حضور در لیگ آزادگان (دسته اول)، امسال مقتدرانه لیگ آزادگان را آغاز کرده و به کابوسی برای رقبا تبدیل شده است.

مجید برخورداری، کارشناس مدیریت در یادداشتی که درخصوص فوتبال قزوین نوشته و آن را در اختیار صلح خبر قرار داده‌، آورده است: تابستان ۱۳۷۰ بود که تیم ملی ایران با نام تیم منتخب ایران برای بازی با تیم منتخب قزوین طی یک رقابت دوستانه برای کمک به زلزله‌زدگان رودبار و منجیل، وارد ورزشگاه باغ لاله قزوین در انتهای خیایان مولوی شد، جمعیت بسیار زیادی برای تماشای بازی به این ورزشگاه کوچک رفتند طوری که پنج برابر ظرفیت ورزشگاه در بیرون از استادیوم ماندند و نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

فوتبال همیشه در قزوین محبوب بوده و هست و حتی در زمان‌هایی که تنها ۲ و بعداً سه چمن فوتبال در قزوین وجود داشت، اما علی‌رغم همین امکانات بسیار کم، هر سه ورزشگاه همیشه مملو از جوانان دوستدار فوتبال بود و این جدای از بازی‌های جوانان در زمین‌ها، خیابان‌های خلوت و کوچه‌ها بود و همیشه به‌ویژه روزهای تعطیل، کوچه‌های قزوین پر می‌شد از بچه‌هایی که عاشق بازی فوتبال بودند.

آبی و قرمزها هم در قزوین بسیار زیاد بودند و همیشه اتوبوس‌های مقصد ورزشگاه آزادی آماده عزیمت دوستداران این ۲ تیم به تهران بود.

مدتی تولی‌پرس و نیرومحرکه در قزوین و در لیگ‌های پایین‌تر قدی علم کردند اما به دلیل عدم حمایت راهی جز انحلال نیافتند.

تیم پیکان هم وصله بسیار ناجوری برای قزوین بود، تیمی که فقط برای رقابت اصلی به قزوین می‌آمد، هیچگاه نتوانست در دل قزوینی‌ها جایی پیدا کند و بعد از چند فصل، مسئولان تیم پیکان را مجدد به تهران بردند و بعد از آن پیکان در لیگ برتر و لیگ آزادگان در حال رفت و آمد بود و هست.

امروز بعد از چندین سال حسرت، فوتبال دوستان قزوینی صاحب تیمی بومی و متعلق به خودشان با نام «شمس آذر» شده‌اند که پس از چند فصل حضور در لیگ آزادگان (دسته اول)، امسال با مدیریت، مربیگری و تعصب مثال زدنی اعضای تیم، مقتدرانه لیگ آزادگان را آغاز کرده و به کابوسی برای رقبا تبدیل شده است.

حال که به لطف خدا، زمینه تحقق آرزوی دیرین مردم فوتبال دوست قزوین توسط تیم شمس آذر جهت حضور در لیگ برتر و ارائه نمایش قدرت در سطح برتر فوتبال ایران در حال تحقق است ۲ وظیفه بسیار مهم وجود دارد که در صورت انجام نشدن آن ممکن است این حسرت، ادامه‌دار شود.

اول اینکه مردم فوتبال دوست قزوینی فارغ از هرگونه گرایش رنگی، با اتحاد و همدلی از تیم استان دفاع کنند و یار دوازدهم شمس‌آذر باشند طوری که رقبا در استادیوم سردار آزادگان قزوین، تحت تآثیر قرار بگیرند.

نکته دوم که بسیار مهمتر از اولی است، حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان استان است، استاندار و معاونانش، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و حتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین می‌توانند نقش خود را در این برهه حساس در حمایت مادی و معنوی و دادن روحیه به تیم شمس آذر ایفا کنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید