امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 478853 |
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401 - 8:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/لرستان سرپرست ادره کل ورزش وجوانان لرستان گفت: ۸ سانتی‌متر به سرانه ورزشی استان اضافه خواهد شد. سید آرش قیاسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۵۴ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در حوزه ورزش استان وجود دارد. وی با بیان اینکه تصمیم دولت اختصاص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان است، […]

صلح خبر/لرستان سرپرست ادره کل ورزش وجوانان لرستان گفت: ۸ سانتی‌متر به سرانه ورزشی استان اضافه خواهد شد.

سید آرش قیاسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۵۴ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در حوزه ورزش استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تصمیم دولت اختصاص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان است، افزود: برنامه اداره کل با توجه به حمایت‌های قابل‌تقدیر وزارت ورزش و جوانان و پیگیری‌های استاندار در بخش عمران  این است تا بسیاری از  این پروژه‌های نیمه‌تمام در ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: در حال حاضر برخی از این پروژه‌ها فعال، نیمه فعال یا در حال اتمام هستند.

 قیاسیان با اشاره به میزان اعتبارات ورزش و جوانان استان جهت تکمیل پروژه‌های ورزشی، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهور ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار به ورزش لرستان اختصاص یافت؛ همچنین استاندار ۱۲۶ میلیارد تومان به حوزه عمرانی ورزش استان اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم با این رویکرد شاهد افزایش  سرانه ورزشی استان باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اختصاص ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار به ورزش استان جهت  تکمیل این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱ سرانه ورزشی استان ۸ سانتیمتر افزایش پیدا خواهد کرد.

 قیاسیان با اشاره به افتتاح پروژه‌های ورزشی در هفته دولت امسال، گفت: چمن مصنوعی عدل آباد الشتر، چمن طبیعی الشتر، بهسازی استخر شنای کوثر خرم‌آباد، احداث سالن سبزی پرور خرم‌آباد، سالن سقف کوتاه شمشیربازی  بروجرد ازجمله  پروژه‌های ورزشی هستند که در هفته دولت  افتتاح خواهند شد.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان همچنین به افتتاح پروژه‌ها در هفته تربیت‌بدنی امسال اشاره کرد و یادآور شد: در هفته تربیت‌بدنی  امسال افتتاح  مجموعه بزرگ شهید سرمالیان پل‌دختر، استخر شنای پل‌دختر، سالن ورزشی گلیجرد ازنا، استخر شنای شهرستان چگنی  و همچنین   چمن مصنوعی بزرگ  بروجرد را خواهیم داشت.

قیاسیان  اضافه کرد: فاز سوم استادیوم پانزده هزارنفری  دهکده المپیک خرم‌آباد در پی احداث چمن و نصب سکوی تماشاگران، توسط سازمان مجری در اختیار  اداره کل ورزش و جوانان استان قرار خواهد گرفت.

وی بهسازی خانه اسکواش، بهسازی تأسیسات سالن کشتی، احداث رختکن فوتبال چمن شماره دو  مجموعه تختی، بهسازی سالن تیراندازی  همراه استانداردسازی آن با بیست‌وپنج خط برای برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی  ، احداث سالن گرم  وزنه‌برداری اجرای روشنایی و دوربین‌های مداربسته مجموعه تختی از دیگر پروژه‌های ورزشی بوده که در خرم‌آباد  انجام شده است.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان در خصوص برنامه‌های مربوط به ورزش‌های همگانی نیز گفت: برگزاری یک برنامه بزرگ پیاده‌روی جهت توسعه بعد همگانی ورزش در بین مردم با  همکاری  شهرداری خرم‌آباد، سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، شبکه سه سیما  و دیگر دستگاه‌های اجرای و   با صرف هزینه ۱۲۰ میلیون تومان جایزه  در عید غدیر  رقم زده شد.

قیاسیان بیان کرد: اخیراً میزبان فدراسیون‌های اسکی، کاراته، کشتی، وزنه‌برداری، پرورش اندام، اسکواش و کوهنوردی بودیم که در این راستا دیدار با استاندار محترم  و رایزنی جهت اخذ میزبانی و امکانات توسط مسئولین فدراسیون‌ها انجام شد؛ همچنین در آستانه  برگزاری انتخابات هیئت‌های سوارکاری بعد از ۴ سال، همگانی بعد از ۲ سال  و هیئت نابینایان استان نیز هستیم.

این مسئول به برگزاری جشنواره ورزش‌های خیابانی در شهرستان خرم‌آباد در پایان هر هفته اشاره کرد و ادامه داد: جام روستایی پرچم را نیز در شهرستان کوهدشت شروع کرده‌ایم که این جام در ۳۰ بخش استان در رشته فوتبال و در رده سنی پانزده سال به بالا برگزار می‌شود.

قیاسیان هدف از برگزاری جام پرچم را  ایجاد شور و نشاط در حوزه ورزش‌های روستایی و عشایری استان عنوان کرد و ادامه داد: در هفته دولت امسال ۳۷ پکیج ورزشی جهت تجهیز خانه‌های ورزش روستایی با کمک وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های روستایی و در بین مناطق محروم توزیع خواهد شد.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان در ادامه از اجرای طرح ساعت در استان خبر داد و گفت: این طرح ورزشی با  خلاقیت اداره کل ورزش و جوانان لرستان و با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و خانواده‌ها ازجمله مادران در محلاتی از خرم‌آباد که سرانه محله مناسبی وجود ندارد  اجرا می‌شود و در این راستا نیز از ظرفیت مدارس با اضافه کردن امکانات و تجهیزات لازم  رشته‌های فوتسال، والیبال و بسکتبال خیابانی  انجام خواهد شد.

قیاسیان همچنین از شروع احداث ۳  زمین چمن مصنوعی کوچک‌ در شهرستان خرم‌آباد خبر داد و گفت: این زمین‌های چمن در مجموعه  در مجموعه  سبزی پرور، روستای تلوری و ده پیر در حال انجام هستند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید