امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 472445 |
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1401 - 20:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی سازمان‌دهندگان جام جهانی اعلام کردند که قطر در حال برنامه‌ریزی برای برپایی نزدیک به ۱۰۰۰ چادر بادیه‌نشینی برای هواداران فوتبال جام جهانی است. به گزارش بلومبرگ، برخی از هوادارانی که برای جام جهانی فوتبال امسال به دوحه سفر می‌کنند، می‌توانند در چادر اقامت کنند زیرا فشار محل اقامت برنامه‌ریزان را مجبور می‌کند […]

صلح خبر/خراسان رضوی سازمان‌دهندگان جام جهانی اعلام کردند که قطر در حال برنامه‌ریزی برای برپایی نزدیک به ۱۰۰۰ چادر بادیه‌نشینی برای هواداران فوتبال جام جهانی است.

به گزارش بلومبرگ، برخی از هوادارانی که برای جام جهانی فوتبال امسال به دوحه سفر می‌کنند، می‌توانند در چادر اقامت کنند زیرا فشار محل اقامت برنامه‌ریزان را مجبور می‌کند راه‌ حل‌های خلاقانه‌تری ارائه دهند.

عمر الجابر، مسئول محل اقامت در سازمان قطری که بر برنامه‌ریزی برای این رویداد یک ماهه نظارت می‌کند، گفت: ۱۰۰۰ چادر ارائه شده بخش کوچکی از بیش از ۱۰۰ هزار اتاقی است که در مسابقات در اختیار هواداران قرار می‌گیرد.

این چادرها مجموعه‌ای از کابین‌های پیش‌ساخته و سازه‌های چادرمانند را در حومه دوحه ارائه می‌دهند؛ همچنین استفاده از چادر به‌ عنوان گزینه‌ای مقرون‌ به صرفه در نظر گرفته و برخی از آن در حال حاضر با اندکی بیش از ۲۰۰ دلار آمریکا در هر شب تبلیغ می‌شود.

الجابر بیان کرد: این چادرها ابتدایی‌ترین امکانات از جمله دسترسی به آب و ژنراتورهای برق را دارد اما به تهویه مطبوع دسترسی ندارد. زمانی که مسابقات در ماه نوامبر آغاز شود، هوا نسبتا معتدل خواهد بود و میانگین دمای بالای آن به ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

البته حدود ۲۰ درصد از سازه‌ها چادرهای لوکس با امکانات رفاهی بیشتر خواهد بود که هدف طرفدارانی است که برای مکان خواب با بودجه محدود روبه‌رو نبوده و مشتاق به اقامت و تجربه زندگی در صحرا هستند.

الجابر اظهار کرد: قطر کمتر از ۳۰ هزار اتاق هتل دارد و طبق آخرین برآوردها ۸۰ درصد از این اتاق‌ها در حال حاضر به میهمانان فیفا اختصاص داده شده است.

یک سخنگوی فیفا به رویترز گفت: با نزدیک شدن به مسابقات اتاق‌هایی را که تیم‌ها، داوران، رسانه‌ها و سایر مقامات به آن نیاز ندارند، آزاد خواهند کرد.

هزاران اتاق در بسیاری از هتل‌های مجلل برای مقامات و بازیکنان فیفا در نظر گرفته شده است. برای پاسخگویی به تقاضای مورد انتظار همچنین ۲ کشتی مسافرتی لوکس اجاره شده و صاحبان خانه نیز تشویق شده‌اند که املاک خود را به بازدیدکنندگان اجاره دهند. علاوه بر این قطر امکاناتی را فراهم کرده تا طرفداران بتوانند در کشورهای دیگر اقامت کنند و فشار اقامت در دوحه کاهش یابد.

الجابر می‌گوید: همچنین برنامه‌هایی برای نصب دهکده‌های پیش‌ساخته در زمین‌های خالی وجود دارد.

الجابر افزود: گزینه‌های اقامتی بیشتر با ادامه روند تهیه بلیط و با در دسترس قرار گرفتن موجودی بیشتر که قرار است طی چند ماه آینده تکمیل شود، در دسترس خواهد بود. افزایش تقاضا باعث شده اجاره‌بها در بازار املاک افزایش یابد.

تامین محل اقامت کافی برای هواداران، تیم‌ها و کارکنان یک چالش کلیدی برای قطر است. انتظار می‌رود بیش از یک میلیون هوادار در طول این رویداد به این کشور کوچک بیایند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید