امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 476837 |
تاریخ انتشار : 04 مرداد 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، یک هیات دیپلماتیک تحت رهبری وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و کرولاین کندی، سفیر آمریکا در استرالیا قرار است هفته آینده به جزایر سلیمان سفر کنند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام داشت، این سفر به مناسبت […]

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، یک هیات دیپلماتیک تحت رهبری وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و کرولاین کندی، سفیر آمریکا در استرالیا قرار است هفته آینده به جزایر سلیمان سفر کنند.
به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام داشت، این سفر به مناسبت گرامیداشت هشتادمین سالگرد نبرد گوادال‌کانال، نبردی مربوط به زمان جنگ جهانی دوم، و همچنین با هدف دیدار این هیات با مقامات جزایر سلیمان “به منظور تاکید بر روابط پایدار” میان این دو کشور صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، سفر مذکور همچنین می‌تواند مورد علاقه شخصی شرمن و کندی از بابت اینکه پدرانشان در زمان جنگ جهانی دوم در نبردهای آن حوزه شرکت کردند، قرار بگیرد.

و این مورد در حالی رخ می‌دهد که آمریکا و چند کشور حوزه اقیانوس آرام به ابراز نگرانی عمیق درباره امضای یک معاهده امنیتی بین جزایر سلیمان و چین در ماه آوریل پرداختند، در حالی که از نظر بسیاری این مورد می‌تواند منجر به تقویت مواضع نظامی در منطقه شود.

همچنین این سفر قرار است بازگشایی سفارت آمریکا در شهر هونیارا، پایتخت جزایر سلیمان را که بخشی از استراتژی آمریکا برای مقابله با نفوذ فزاینده چین محسوب می‌شد، برجسته کند.

آمریکا سابق بر این به مدت پنج سال سفارتخانه فعالی در جزایر سلیمان تا زمان تعطیل شدنش در سال ۱۹۹۳ داشت.

کرولاین کندی بعد از ارائه استوارنامه‌اش در روز دوشنبه در سمت فعلی‌اش در استرالیا شروع به کار کرد. چند روز پیش که او وارد استرالیا شد به خبرنگاران گفت که حوزه اقیانوس آرام یک حوزه بسیار مهم است. او اظهار کرد: فکر می‌کنم آمریکا لازم است اقدامات بیشتری انجام دهد.

او عنوان کرد: ما مشغول بازگرداندن سفارتخانه‌هایمان هستیم و “یگان صلح” و آژانس توسعه بین‌المللی دولت آمریکا دارند برمی‌گردند و ما داریم برمی‌گردیم.

کندی گفت که حوزه اقیانوس آرام اهمیت شخصی زیادی برای او دارد زیرا پدرش، جان اف. کندی، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، در طول جنگ جهانی دوم در آنجا خدمت کرده بود و “توسط دو نفر از ساکنان جزیره سلیمان و یک ناظر ساحلی استرالیایی نجات یافت.” جان اف‌. کندی در ۱۹۶۳ ترور شد.

همچنین مل شرمن، پدر وندی شرمن هم یک تفنگدار دریایی بود که در نبرد گوادال‌کانال مجروح شد.

لشکرکشی گوادال‌کانال یک سری نبرد در جنگ جهانی دوم بود که در تاریخ ۷ اوت سال ۱۹۴۲ با حمله ارتش متفقین به ویژه آمریکا به جزیره گوادال‌کانال و دو جزیره دیگر در جنوب جزایر سلیمان شروع شد. این اولین حمله بزرگ متفقین علیه امپراتوری ژاپن بود و این نبرد در ۹ فوریه سال ۱۹۴۳ با پیروزی متفقین و عقب‌نشینی ارتش امپراتوری ژاپن به پایان رسید.

علاوه بر شرمن و کندی، این هیئت شامل کین موی، دستیار اصلی معاون وزیر امور خارجه آمریکا و ژنرال استفان اسکلنکا، معاون رئیس واحد فرماندهی هند-اقیانوسیه ارتش آمریکا خواهد بود. این سفر قرار است در بازه ۶-۸ اوت صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید