امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 472503 |
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1401 - 12:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (جمعه) در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت که در محل حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: بسیار جلسه مبارکی است؛ عزیزان جهادگر، روز جمعه متبرک به نام حضرت ولیعصر (عج) و مناسبت روز صدور فرمان امام عظیم الشأن در تشکیل […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (جمعه) در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت که در محل حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: بسیار جلسه مبارکی است؛ عزیزان جهادگر، روز جمعه متبرک به نام حضرت ولیعصر (عج) و مناسبت روز صدور فرمان امام عظیم الشأن در تشکیل جهاد کشاورزی است. زمان، مکان و شرکت کنندگان این جلسه را ممتاز کردند.
وی عنوان کرد: باید یاد همه شهدای جهادگر را گرامی بدارم و بر ارواح بزرگشان درود بفرستیم. نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس و ایجاد امید در دل‌های محرومان و مستضعفان و نقش آن در ناامید کردن دشمنان و نقش آن در خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا تعریف می‌شود.
رئیس جمهور بیان کرد: جهاد سازندگی در مقطعی با وزارت جهاد کشاورزی ادغام شد با این امید که روحیه جهاد در جریان کشور وجود داشته باشد. برخی از دلسوزان در همان تاریخ دغدغه داشتند که مبادا این نهاد عظیم در این ادغام از رسالت اصلی خود باز بماند. بالاخره ادغام صورت گرفت اما حرکت جهادی در کشور پایان نیافت و تبدیل شد به گروه‌های جهادی و گروه‌های طلاب که بهترین روزهای خود را در کنار روستائیان و محرومان گذراندند.
رئیسی تصریح کرد: گروه‌های جهادی هرگز به سردی نگرایید و برای لبیک به مقتدای خود این حرکت سازنده را در جای جای کشور ادامه دادند. جهاد سازندگی ادغام شد اما حرکت جهادی پایان پیدا نکرد. آنچه امروز باید مورد توجه قرار گیرد آن است که این گستره از حرکت جهادی نیازمند مورد حمایت قرار گرفتن است و نیاز دارد از طرف دولت که وظیفه رفع محرومیت و پیشرفت کشور را بر عهده دارد مورد حمایت قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: قبل از آمدن به دولت این نقیصه را احساس کردم و به این نتیجه رسیدم که جریان جهاد سازندگی که جریان مبارک و شجره طیبه ای است، باید احیا شود و ادامه پیدا کند و گروه‌های جهادی در تمام کشور احساس کنند از ناحیه دولت مورد حمایت قرار می‌گیرند.
رئیس جمهور اضافه کرد: با گروه‌های جهادی و صاحبنظران نشست‌های بسیاری تشکیل شد و عزیزان در اینکه مجموعه‌ای مثل گذشته مانند جهاد سازندگی داشته باشیم به نتیجه نرسیدند و اینکه دولت سه نقش مهم هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده داشته باشد اما کار به دست نیروهای جهادی باشد.
ادامه دارد…

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید