امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 477524 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 23:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/اردبیل معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تهیه و تدوین اساسنامه متقن نظام مهندسی محیط زیست در کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند. نورالله مرادی ۱۰ مرداد در همایش منطقه‌ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور در سرعین اظهار کرد: راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌های تعاملی […]

صلح خبر/اردبیل معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تهیه و تدوین اساسنامه متقن نظام مهندسی محیط زیست در کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نورالله مرادی ۱۰ مرداد در همایش منطقه‌ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور در سرعین اظهار کرد: راهکار اصلی در حل مشکلات زیست محیطی تقویت برنامه‌های تعاملی و فرهنگی است که می‌تواند زمینه رشد و تعالی را در صیانت از سرمایه‌های زیست‌محیطی فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در کنار پشتیبانی‌های لازم از دروس مرتبط با محیط زیست در مدارس و دانشگاه‌ها، در سند تحول فرهنگی همکاری با همه نهادها به ویژه قوای سه‌گانه مد نظر قرار گرفته و قطعا مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها با عضویت در شورای فرهنگ عمومی دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست راه‌اندازی اندیشکده‌ها و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد را یادآور شد و گفت: 70 درصد انرژی ما باید در تقویت نظام آموزشی تعلیم و تربیت معطوف شود که قرار است در سال تحصیلی پیش رو تفاهمنامه همکاری مشترک عملیاتی را با آموزش و پرورش به امضا برسانیم.

مرادی به تدوین اساسنامه نظام مهندسی محیط زیست اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در روستاها حرکتی مطلوب است که باید از ظرفیت 37 هزار دهیار در این زمینه استفاده کنیم.

وی ثبت روز آموزش همگانی محیط زیست را در تقویم کشور یادآور شد و خاطرنشان کرد: از مهرماه امسال این مناسبت در سراسر کشور پاس داشته شده و برنامه‌های مختلفی نیز به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

مرادی ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی را در جامعه با تقویت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در سال‌های اخیر یادآور شد و اضافه کرد: 19 دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند که باید پاسخگوی مسئولیت و مأموریت مربوط به خود باشند تا در حوزه حفاظت و حراست از محیط زیست اقدامات مؤثری را شاهد باشیم.

وی تنوع موضوعات زیست‌محیطی را برای طرح در قالب‌های هنری نظیر تئاتر، موسیقی، سینما، نمایش و… یادآور شد و بیان کرد: ترک فعلی که در حوزه هنر در باب مسائل زیست‌محیطی شاهد هستیم قابل قبول نیست در حالی که مخاطبان سینما می‌توانند با مشاهده نکات زیست‌محیطی بیشتر به اهمیت این موضوع پی ببرند.

مرادی تقدیم 145 شهید محیط‌بان و حفاظت محیط زیست را در حراست از سرمایه‌های این کشور یادآور شد و ادامه داد: اصلی‌ترین تأکید ما در موضوعات و مسائل فرهنگی است و قطعا در اسناد بالادستی به ویژه شورای عالی زیارت و فرهنگ عمومی شایسته است تصمیم‌گیری‌های صحیح انجام شده و مبانی زیست‌محیطی مورد توجه قرار گیرد.

وی تربیت تسهیل‌گر را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بر اساس اصل 50 قانون اساسی، موضوع آموزش را در صیانت از سرمایه‌های زیست‌میحطی مورد توجه قرار داده و نسبت به عملیاتی شدن تفاهمنامه‌های امضا شده حرکت‌های مؤثری اتفاق بیفتد.

مرادی از تدوین سند تحول در حوزه آموزش و مشارکت‌های مردمی به عنوان یک راهبرد اساسی با افق 1404 یاد کرد و افزود: این سند به بهبود نگرش‌ها، ارتقای سطح مطلوب آگاهی‌بخشی و تحول‌آفرینی در حوزه‌های مختلف تاکید کرده و به حکمرانی اثربخش کمک خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم تا مردم‌پایه تحولات زیست‌محیطی را مورد پیگیری و رصد قرار دهیم که در این باب به دور از مظلوم‌نمایی باید فعالیت‌های محیط‌بانان به درست تبیین شده و اقتدار آنها در برخورد با متخلفان نیز نمود پیدا کند.

مرادی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های مردم‌نهاد در رویدادهای ملی و مذهبی و مسابقات ورزشی نظیر پاکبان محرم در ایام عزاداری حسینی باید مورد توجه قرار گرفته و شاهد بهره‌گیری از چهره‌های مردمی در تبیین پیام‌های حفاظت محیط زیست باشیم.

وی تولید محتواها به زبان مردمی و تربیت روایت‌گران خلاق را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تفاهمنامه‌های امضا شده سازمان محیط زیست با سایر نهادها باید عملیاتی شده و شکل نمادین و نمایشی به خود نگیرند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری المپیک محیط‌بانان و تدارک جایزه استانی محیط زیست خبر داد و افزود: هر استان به تناسب ظرفیت زیست‌محیطی می‌تواند در این جایزه ملی سهیم باشد که در سمنان جایزه ملی منوچهری دامغانی و در اصفهان سهراب سپهری در این حوزه تعریف و طراحی شده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید