به گزارش مجله فرهنگی پایگاه صلح خبر ؛ فرهنگ > ادبیات – همشهری آنلاین:دوازدهمین نشست از مجموعه درسگفتارهایی درباره خواجویکرمانی به مقایسه شگردهای هنری ایهام در شعر خواجو و خواجه اختصاص دارد. خواجوی کرمانی در بسیاری از عرصههای آفرینش هنری و پرداخت هنرمندانه صورت و محتوا، پیشگام و استاد حافظ به شمار میآید و حق سترگ و انکارناپذیری بر […]
به گزارش مجله فرهنگی پایگاه صلح خبر ؛
فرهنگ > ادبیات – همشهری آنلاین:
دوازدهمین نشست از مجموعه درسگفتارهایی درباره خواجویکرمانی به مقایسه شگردهای هنری ایهام در شعر خواجو و خواجه اختصاص دارد.
خواجوی کرمانی در بسیاری از عرصههای آفرینش هنری و پرداخت هنرمندانه صورت و محتوا، پیشگام و استاد حافظ به شمار میآید و حق سترگ و انکارناپذیری بر گردن خواجه رندان دارد. بهویژه در ایهام، حافظ از سرچشمه زلال و فیاض غزلیات خواجو سیراب شده است اما همواره در بازنگری و بازنگاری صورت و محتوا، ازخواجو، گوی سبقت را ربوده و کلام را به قلهی کمال برکشیده است. راز کمال ایهامهای حافظ، گسترده شدن شمول معنایی و بهویژه استادی حافظ در بسط و گسترش ایهام گونهگونخوانی و همچنین توجه ویژه وی به موسیقی و تناسب واژگان است.
دوازدهمین نشست از مجموعه درسگفتارهایی درباره خواجویکرمانی در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به مقایسه شگردهای هنری ایهام در شعر خواجو و خواجه اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر بهادر باقری، دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار میشود. در این جلسه ضمن توجه به فضل تقدم خواجو، از نوآوریهای حافظ در این زمینه سخن میگویند.
Let’s block ads! (Why?)
اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.
قوانین خبریار صلح خبر
- لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
- از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.