امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 488785 |
تاریخ انتشار : 29 آبان 1401 - 20:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/همدان نمایش «مانداک» به عنوان نماینده شهرستان ملایر راهی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار شد. نویسنده و کارگردان نمایش «مانداک» عصر یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمایش مانداک با مضمون وراثت، بسیاری از اتفاقاتی که برای نسل کنونی افتاده را به نمایش درآورده است. محمد […]

صلح خبر/همدان نمایش «مانداک» به عنوان نماینده شهرستان ملایر راهی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان بهار شد.

نویسنده و کارگردان نمایش «مانداک» عصر یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمایش مانداک با مضمون وراثت، بسیاری از اتفاقاتی که برای نسل کنونی افتاده را به نمایش درآورده است.
محمد قاسمی تصریح کرد: شروع کار و انتخاب بازیگران از اواخر شهریورماه آغاز و از ۲۴ تا ۲۸ آبان به مدت پنج روز این نمایش در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر اجرا شد.
قاسمی با بیان اینکه نمایش مانداک دکور سنگینی داشت، گفت: برای ساخت این دکور نیاز به فضای آرامی داشتیم و به همین علت تصمیم گرفتم این نمایش را در ملایر آماده کنم.
وی افزود: پس از هفت سال با برگشت دوباره به ملایر، این نمایش را برای حضور در جشنواره تئاتر استان همدان آماده کردیم.
این کارگردان تئاتر هنر تئاتر را هنر گفت‌وگو دانست و گفت: تصمیم گرفتم با ساخت این نمایش، نخستین رونمایی مانداک را در شهر خودم داشته باشم که بازتاب بسیار خوبی داشت.
قاسمی با اشاره به استقبال بسیار خوب از این نمایش و بازخورد مناسبی آن بیان کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ نفر از این نمایش دیدن کردند که برای ما غیرقابل باور بود.
وی درباره جشنواره تئاتر استان همدان نیز مطرح کرد: این جشنواره از یکم تا سوم آذر به میزبانی شهرستان بهار برگزار می‌شود که نمایش مانداک روز دوم آذر ساعت ۱۶ اجرا دارد و اختتامیه جشنواره نیز روز سوم آذرماه است.
قاسمی با بیان اینکه از شهرستان ملایر فقط نمایش مانداک در جشنواره تئاتر استان همدان حضور دارد، گفت: قول می‌دهم این نمایش مجوز حضور در جشنواره فجر را کسب کند.
این هنرمند با اشاره به اینکه در این مدت حدود هفت سال نماینده‌ای از شهرستان ملایر و استان همدان در جشنواره تئاتر فجر نداشتیم، افزود: بیشتر تمرکز هنرمندان استان، جشنواره کودک و نوجوان است.
قاسمی با بیان اینکه پس از جشنواره استان همدان، ۲۴ آذرماه برای جشنواره تئاتر منطقه‌ای به کرمانشاه می‌رویم، گفت: نمایش مانداک از ۱۴ آذرماه به مدت ۱۰ شب در تالار فجر همدان و پس از آن ۱۰ شب در گیلان، تبریز و یزد برای عموم اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه مخاطبان ارتباط بسیار خوبی با این نمایش برقرار کردند، گفت: این کار را به سازمان صلح جهانی ارائه کردیم تا بتوانیم یک تور اجرایی در ایران و خارج از کشور داشته باشیم.
به گفته وی، نمایش مانداک مفهوم ضدجنگ دارد و هر چیزی که ما را به جنگ برساند، وقیح و زشت است، ملت ایران همواره به دنبال صلح هستند و هر کسی که به هر نحوی سعی در جنگ‌افروزی و دشمن‌تراشی کند، انسان منفوری است.
وی ضمن تقدیر از همکاری و حمایت‌های رئیس و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در ایجاد شرایط مناسب برای ساخت نمایش مانداک، اظهار کرد: مانداک هر جایی از ایران و حتی خارج از کشور برای اجرا برود، به نام ملایر است و این افتخاری برای این شهرستان است.
این کارگردان تئاتر که خود نیز یکی از بازیگران این نمایش است، بیان کرد: پری بارانی، حامد ترابی، محیا جباری، مهدی عسگری، مژده دریانی، مهشید صارمی، فاطمه مرادطلب، یاسمن شاهسوند، مائده عبداللهی و نازنین فیضی به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
قاسمی خاطرنشان کرد: احمد امانی و مهدی عسگری دستیار کارگردان، سجاد غفوری آهنگساز و نوازنده، محمد قاسمی طراحی صحنه، الهام دریانی طراح لباس، مژده دریانی طراح حرکات فرم و فرشته آقارضی طراح نور از دیگر عوامل این نمایش هستند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید