امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 472728 |
تاریخ انتشار : 29 خرداد 1401 - 13:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در سایه تهدیدات ترکیه برای سومین عملیات نظامی علیه نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شمال این کشور، سخنگوی نیروهای قسد اعلام کرد، این نیروها برای مقابله با هر عملیات نظامی آماده هستند و کانال‌های ارتباطی با دمشق تنها نظامی است. به گزارش صلح خبر، به نقل از العربی الجدید، آرام حنا، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک […]

در سایه تهدیدات ترکیه برای سومین عملیات نظامی علیه نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شمال این کشور، سخنگوی نیروهای قسد اعلام کرد، این نیروها برای مقابله با هر عملیات نظامی آماده هستند و کانال‌های ارتباطی با دمشق تنها نظامی است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از العربی الجدید، آرام حنا، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک خاطرنشان کرد، این نیروها آمادگی مقابله با هرعملیات نظامی ترکیه و گروه‌های مخالف سوری مرتبط با این کشور را دارند و نیروهای سوریه دموکراتیک هیچ خطری برای امنیت ملی ترکیه ندارند.
آرام حنا در ادامه افزود، شوراهای نظامی محلی وابسته به قسد، اقدامات لازم را در خطوط تماس با مخالفان تحت حمایت ارتش ترکیه در شمال سوریه انجام داده و با دقت تحرکات میدانی را دنبال و رصد می‌کنند و تمامی نیروهای سوریه دموکراتیک در حالت آماده‌باش قرار دارند.
وی همچنین تصریح کرد، نیروهای سوریه دموکراتیک همچنین قادر هستند ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف سوریه وابسته به این کشور را در داخل مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه هدف قرار دهند و نتایج هر عملیات نظامی جدید ترکیه از لحاظ امنیتی و انسانی با عملیات‌های سابق تفاوتی نخواهد داشت و عملیات نظامی سابق منجر به مهاجرت صدها هزار تن از ساکنان اصلی این مناطق شد و این امر تلاش‌های ترکیه برای تغییر ترکیب جمعیتی در این منطقه را تسهیل کرد.
سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کرد، این نیروها قادر به انجام وظایف و ماموریت‌های ملی خود در مقابله با هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه هستند و این نیروها تجارب جنگی ویژه‌ای به دست آورده‌اند.
آرام حنا در خصوص مواضع بین‌المللی در قبال تهدید ترکیه برای انجام عملیات گسترده در شمال سوریه گفت، این مواضع نسبت به گذشته مثبت‌تر است. دولت آمریکا مخالفت خود را با هرگونه عملیات نظامی ترکیه اعلام کرده اما این حرف‌ها کافی نیست و مانع طمع‌ورزی ترکیه نمی‌شود.
وی همچنین تصریح کرد، نیروهای سوریه دموکراتیک امیدوار بودند که موضع روسیه نسبت به تهدیدات، نقض‌ها و تخلفاتی که نیروهای ارتش ترکیه و متحدانش مرتکب آن شده‌اند، مثبت‌تر از آنچه که هست باشد.
حنا در ادامه اظهار داشت، نیروهای سوریه دموکراتیک در حال رایزنی با نیروهای روسی هستند تا به سازوکار مشترکی با هدف ممانعت از این حمله برنامه‌ریزی شده از طریق نقش‌آفرینی روسیه به عنوان ضامن دست پیدا کنند.
سخنگوی نیروهای قسد همچنین گفت که این نیروها با انگیزه‌های ملی و ضرورت دفاع از خاک سوریه در مقابل حملات اشغالگرایانه، با دولت دمشق در ارتباط هستند. نیروهای دولت دمشق امکانات و توانمندی‌هایی در اختیار دارند که باعث می‌شود تا معادلات و روندهای میدانی جنگ تغییر کند.
حنا ادامه داد، روابط با دولت دمشق تنها از طریق کانال‌های ارتباطی نظامی انجام می‌شود و این ارتباط شامل مسأله مقابله با نیروهای اشغالگر(در اشاره به ارتش ترکیه) می‌شود.
وی تاکید کرد، نیروهای سوریه دموکراتیک از هر آنچه که صلح و ثبات را در منطقه محقق کند، حمایت می‌کنند و نیروهای قسد همچنین از انجام گفت‌وگوی ملی با دمشق حمایت می‌کنند.
حنا در خصوص ترس‌ ترکیه از نیروهای سوریه دموکراتیک عنوان داشت: موضع ما شفاف و روشن است. ما تمایل خود را برای برقراری صلح و تضمین ثبات منطقه از طریق درخواست‌های مکرر برای انجام گفت‌وگو در مناسبت‌های مختلف اعلام کردیم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید